دانشگاه ها به صورت جدی وارد عرصه انیمیشن سازی شوند

به گزارش وبلاگ بانیما، دبیر موضوعی رویداد رویازی 2 گفت: ما از دانشگاه ها به عنوان اولین محل برای آموزش علوم این حوزه می خواهیم که به صورت جدی وارد عرصه انیمیشن سازی شوند، زیرا پتانسیل لازم برای این موضوع وجود دارد.

دانشگاه ها به صورت جدی وارد عرصه انیمیشن سازی شوند

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ بانیما، احسان کاوه، مدیر مرکز انیمیشن سازی حوزه هنری و دبیر موضوعی رویداد رویازی 2 در نشست خبری رویداد رویازی 2 (پیچ بزرگ تهران) که صبح امروز در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، اظهار کرد: در حوزه هنری با توجه به ماهیت کاری که داشتیم نمی توانیم به صورت مستقیم وارد عرصه فراوری شویم به همین جهت وظیفه ذاتی ما ایجاد زیرساخت های لازم برای فراوری انیمیشن است.

وی اضافه نمود: رویداد رویازی بستری مناسب برای حضور و در کنار هم قرار دریافت فراوری نمایندگان انیمیشن در کشور است و سال جاری 39 طرح از استان های تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان، البرز، کرمان و لرستان ثبت نام نموده اند که در کمیت و موضوع و آثار ارتقا داشته ایم.

کاوه در مورد حمایت از این تیم ها گفت: 16 جلسه منتورشیپ برگزار گردید تا تیم ها برای پیک های بزرگ آماده شوند؛ هم چنین 13 جلسه کارگاهی با موضوعیت مالکیت فکری، اصول مذاکره، مهارت های بازاریابی و... برگزار گردیده است.

مدیر مرکز انیمیشن سازی حوزه هنری توضیح داد: ایران یکی از قدیمی ترین کشور های دنیا در فراوری انیمیشن است؛ به طوری که آثار یافته شده در شهر سوخته و آثار به جا مانده از 50 سال پیش تا امروز موید این مسئله است و حالا امروز وقت آن است که پس از 5 دهه از هنری بودن انیمیشن به سمت هنری- صنعتی پیش برویم.

دبیر موضوعی رویداد رویازی 2 گفت: چند سالی است این موضوع مطرح شده، ولی هنوز اجرایی نشده است و ما از دانشگاه ها به عنوان اولین محل برای آموزش علوم این حوزه می خواهیم که به صورت جدی وارد عرصه انیمیشن سازی شوند، زیرا پتانسیل لازم برای این موضوع وجود دارد.

وی اظهار کرد: هنر- صنعت انیمیشن سازی امکان ارزآوری و گفتمان سازی فرهنگی را برای کشور ایجاد می نماید، اما ما از همه نهاد هایی که در حوزه صنایع هلاق و دیگر صنایع فعالیت می نمایند، می خواهیم این فرایند را شفاف نمایند، زیرا رویازی فرایند شفاف سازی در حوزه انیمیشن سازی است.

کاوه گفت: اقتصاد کشور در بسیاری از حوزه ها برپایه نفت است و به همین جهت هست که هر فرایندی که منجر به فراوری گردد، شفاف نیست و باید در کشوری با 80 میلیون جمعیت این امکان وجود داشته باشد که با ارایه فراخوانی همه بتوانند ایده های خود را ارایه نمایند.

مدیر مرکز انیمیشن سازی حوزه هنری با بیان اینکه دوره های برگزار گردیده در رویازی معطوف به شرکت نمایندگان و ارایه دهندگان طرح است، خاطر نشان کرد: امیدواریم با ایجاد دانش در راستای صنعتی شدن صنایع خلاق که دارای یک ادبیات بین المللی است به ساخت یک تمدن ایرانی اسلامی در دنیا برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه ها به صورت جدی وارد عرصه انیمیشن سازی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها به صورت جدی وارد عرصه انیمیشن سازی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید