دونالد ترامپ حریم خصوصی را نقض می نماید؟ ، سیستم های تشخیص چهره کاخ سفید را تسخیر می نمایند

به گزارش وبلاگ بانیما، بر اساس برخی اسناد دولتی افشا شده مرتبط با کاخ سفید، به نظر می رسد به زودی کل محوطه کاخ سفید و اطراف آن با سیستم های فناوری تشخیص چهره تجهیز می گردد.

دونالد ترامپ حریم خصوصی را نقض می نماید؟ ، سیستم های تشخیص چهره کاخ سفید را تسخیر می نمایند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شاید بسیاری از افرد مایل نباشند وقتی اطراف کاخ سفید قدم می زنند رصد شوند، اما به نظر می رسد این موضوع اجتناب ناپذیر است و به زودی محقق می گردد.

بر اساس برخی جزئیات یک سند افشا شده دولتی یک گروه امنیتی در حال آزمودن قابلیت رصد محوطه کاخ سفید هستند. امکانی که می تواند باعث ناراحتی بسیاری گردد. معترضان به این حرکت معتقدند کاخ سفید قصد دارد از این طریق معترضان را شناسایی و دستگیر کند.

طبق این سند، سرویس مخفی می خواهد ببیند آیا فناوری تشخیص چهره می تواند به شناسایی افرادی که به کاخ سفید می آیند اقدام کند یا خیر، این برنامه احتمالا تمامی پیاده رو و خیابانهای اطراف را نیز رصد خواهد نمود. وزارت امنیت ملی نیز در این سند حضور دارد و احتمالا به زودی شاهد دستگیری افرادی خواهیم بود که خود نیز از علت دقیق دستگیری خود بی اطلاعند.

جی استنلی، تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی در این خصوص می گوید: تشخیص چهره یکی از خطرناکترین بیومتریک ها از دیدگاه حفظ حریم خصوصی است.هزاران نفر از مردم که هر روز برای رفتن به مشاغل خود در منطقه شلوغ شهری در اطراف کاخ سفید تردد می نمایند از این پس اکسن می شوند و چه بسا به اشتباه دستگیر شوند.

اما نمی توان با اطمینان گفت چنین طرحی اجرایی می گردد چرا که تا این لحظه کنگره استفاده از این تکنولوژی را نپذیرفته است.اما به نظر می رسد این برنامه آزمایشی به خصوص در مورد معترضان اهمیت دارد، زیرا دولت ترامپ در حال حاضر سعی دارد حضور معترضان را در اطراف کاخ سفید محدود کند.

این اولین بار نیست که یک زنگ هشدار در مورد تکنولوژی تشخیص چهره زده می گردد، در ماه مه، نیز نگرانی ها در مورد فروش تکنولوژی نشخیص چهره از سوی آمازون به مقام های دولتی مطرح شد.

منبع: انتخاب

به "دونالد ترامپ حریم خصوصی را نقض می نماید؟ ، سیستم های تشخیص چهره کاخ سفید را تسخیر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دونالد ترامپ حریم خصوصی را نقض می نماید؟ ، سیستم های تشخیص چهره کاخ سفید را تسخیر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید