راه اندازی سامانه خودارزیابی آسیب های روانی کرونا

به گزارش وبلاگ بانیما، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، از راه اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی پاندمی کرونا اطلاع داد.

راه اندازی سامانه خودارزیابی آسیب های روانی کرونا

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ بانیما، احمد حاجبی، در مورد آسیب های روانی دوران کرونا، گفت: به موازات توسعه کووید 19 در دنیا، آثار این همه گیری بر سلامت روان آحاد جامعه به شکل استرس و اضطراب نمایان شده و این آثار در گروه خاصی از جمعیت از جمله سالمندان، بیماران و بچه ها و زنان، بارزتر است. از طرفی پایبندی به پروتکل های بهداشتی و محدودیت در تعاملات اجتماعی، به تدریج باعث شکل گیری احساس انزوا و تنهایی در بین بسیاری از افراد شده است.

وی اضافه نمود: دپارتمان سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت، در طی 16 ماه گذشته در راستای ارائه خدمات در حوزه سلامت روان در گروه های هدف مختلف مداخلات متعددی را طراحی و ارائه نموده است.

حاجبی گفت: سال گذشته دفتر سازمان دنیای بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی، پلتفرم سلامت روان و حمایت های روانی را راه اندازی کرد و به تبع آن، دپارتمان سلامت روان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با الگوبرداری از آن، نسخه ایرانی و بومی شده را با همکاری دفتر سازمان بهداشت دنیای در ایران راه اندازی نموده و نتیجه این فعالیت، پلتفرم خودارزیابی روانشناختی در راستای خودمراقبتی سلامت روان در شرایط پاندمی کووید 19 است.

وی اضافه نمود: این پلتفرم با آدرس salamat.gov.ir در دسترس عموم جامعه بوده و برای ورود به آن، احتیاج به وارد کردن مشخصات هویتی نیست و افراد می توانند با مطرح کردن مسائل روانشناختی خود، اطلاعات لازم در مورد دریافت مشاوره و مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی را دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راه اندازی سامانه خودارزیابی آسیب های روانی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه خودارزیابی آسیب های روانی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید