نویدکیا: روز سختی مقابل مس داریم، وقتی هوادارای در استادیوم ها نیست اما تنش هست باید کلاه مان را بالاتر بگذاریم

به گزارش وبلاگ بانیما، گروه استان ها- سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: روز سختی برابر مس رفسنجان خواهیم داشت و باید نسبت به بازی های گذشته کوشش خود را مضاعف کنیم تا بتوانیم امتیازهای لازم را از این ملاقات کسب کنیم.

نویدکیا: روز سختی مقابل مس داریم، وقتی هوادارای در استادیوم ها نیست اما تنش هست باید کلاه مان را بالاتر بگذاریم

به گزارش وبلاگ بانیما از اصفهان ، محرم نویدکیا عصر شنبه در نشست خبری پیش از ملاقات فردای تیمش برابر مس رفسنجان در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال گفت: در هر دو بازی خود برابر مس رفسنجان در لیگ برتر و جام حذفی به سختی آنها را شکست دادیم. مس فوتبال بسیار خوبی ارائه می نماید و از ابتدای فصل همین عملکرد را داشته است. مس رفسنجان بازیکنان و کادر فنی خیلی خوبی دارد و کیفیت خوبی از خود در فوتبال ایران ارائه نموده است.

وی اضافه نمود: قطعاً بازی سنگینی مقابل مس خواهیم داشت. شاید این تیم در چند هفته گذشته نتایج چندان خوبی نگرفته باشد اما این باعث نمی گردد که این تیم را از نظر کیفی خوب بررسی نکنیم چون مس از نظر کیفی تیم بسیار خوبی است و فوتبال را از عقب زمین رو به جلو بازی می نماید و پله پله پیش می آید. روز سختی برابر این تیم خواهیم داشت و باید نسبت به بازی های گذشته کوشش خود را مضاعف کنیم تا بتوانیم امتیازهای لازم را از این ملاقات کسب کنیم. احتیاج به تمرکز بالایی داریم و اگر نتوانیم تمرکز صد درصد داشته باشیم به مشکل برمی خوریم و ممکن است امتیاز از دست بدهیم.

ملاقات تیم های منچستریونایتد و لیورپول با حواشی زیادی از سوی طرفداران لیورپول همراه بود اما با وجود این حواشی هیچ کدام از مسئولان دو تیم درباره تیم رقیب و این رفتارها مصاحبه نکردند. شما به عنوان سرمربی سپاهان اخلاق حرفه ای را وارد فوتبال ایران نموده و کوشش نموده اید از حواشی دور باشید اما گویا برخی در فوتبال ایران از این موضوع استقبال نمی نمایند. سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سوال گفت: فکر می کنم بحث من درباره این موضوع طولانی می گردد و خیلی هم جذاب نخواهد بود. تنها می توانم بگویم از زمانی که مسئولیت تیم سپاهان را قبول کردم کوشش کردم تا جایی که امکان دارد تنش را از باشگاه و طرفداران دور کنم و حتی کوشش کردم همین دیدگاه را به بالادستی های خود از جمله سرپرست و مسئولان تیم بگویم و اینکه دوست دارم تیم را با این سبک اداره کنم. شما دیدید زمانی که رضا فتاحی پشت خط آن برنامه تلویزیونی آمد کوشش کرد با ادبیات محترمانه صحبت کند و من هم همین طور.

نویدکیا گفت: از روز اول گفتم با هیچ کس بحث، جنگ روانی، درگیری و کری خوانی های بیش از حد نداریم و دلمان می خواهد راه خود را برویم و تا جایی که می گردد تیم خود را با آرامش و بازی به بازی به سمت جلو ببریم. کاری هم به بقیه تیم ها نداریم و هرکس هر طور که مختار است می تواند تیمش را اداره کند. تصمیم گرفتیم سال جاری با این سبک جلو برویم و در نهایت باید ببینیم دیدگاه مان به درد فوتبال مان می خورد یا خیر. در همه جای جهان در فوتبال ممکن است تنش به وجود آید ولی موضوع اینجاست که همواره تنش ها را گردن طرفداران می اندازیم ولی امیدوارم کمی کلاه مان را بالاتر بگذاریم و نمی گردد تمام حواشی را به گردن طرفداران انداخت و ما اهالی فوتبال نیز در اتفاقاتی که می ا فتد مقصر هستیم. در یکی دو سال گذشته هواداری در استادیوم ها نیست اما این تنش ها به وجود می آید پس باید سری هم به خودمان بزنیم.

وی درباره سالگرد قهرمانی سپاهان در لیگ چهاردهم بیان نمود: آن روز، روز بسیار عجیبی بود. ما تیم چهارم جدول بودیم اما هر 6 ملاقات آخر خود را بردیم و 18 امتیاز گرفتیم که رویایی و فوق العاده بود. اتفاقی هم در تبریز افتاد و تراکتور تا لحظات آخر 3 بر یک از حریفش پیش بود. این اتفاقات لذت بخش بود چون می دانستیم تراکتور جلو است و فکرش را نمی کردیم قهرمان شویم. در نهایت بازی تبریز مساوی شد و ما قهرمان شدیم. فکر می کنم آن روز نه تنها برای طرفداران سپاهان بلکه برای تمام مردم اصفهان یک روز به یادماندنی شد چون در اوج ناامیدی همه چیز برای ما فراهم شد و باید خدا را شکر کنیم چون فکر می کنم آن لحظه برای همه لذت بخش بود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره بی دقتی بازیکنانش در زدن ضربات آخر و همچنین دفع توپ با وجود ارائه بازی های باکیفیت توضیح داد: باید قبول کنیم که در برخی بازی های چندان هم کیفیت بالایی نداشتیم. برابر پرسپولیس در نیمه اول تیم باکیفیتی نبودیم و ضعیف تر از پرسپولیس بازی کردیم و تیم سرحال نبود. همچنین در نیمه نخست بازی با خوشه طلایی ساوه بی کیفیت و بی برنامه بودیم. اما می توانم بگویم که به شرایطی رسیده ایم که داریم کوشش می کنیم روز به روز بهتر شویم؛ چه در خط دفاعی چه در خط هجومی. مشکلاتی هم داریم که کوشش می کنیم پله به پله آنها را برطرف کنیم. باید این واقعیت را قبول کنیم که وقتی سرمربی یک تیم تغییر می نماید بازیکنان باید با دیدگاه سرمربی جدید جلو بروند که احتیاج به زمان دارد. شاید دیدگاه های من برای برخی بازیکنان زیاد جذاب نباشد و برای برخی خیلی جذاب باشد اما دلم می خواهد فوتبالی بازی کنیم که از عقب زمین خوب بازی سازی نموده، توپ را در زمین بچرخانیم، از تمام فضاهای زمین استفاده کنیم و تنوع بازی خود را بیشتر کنیم. نمی گویم در این امر خیلی پیروز بوده ایم اما کوشش داریم روز به روز بهتر شویم.

نویدکیا در پاسخ به اینکه برای آرام شدن فضای پرتنش این روزهای فوتبال ایران چه پیشنهادی دارد، اضافه نمود: نمی توانم در این خصوص نظری دهم. اگر اشتباه نکنم یکی از سایت ها زمانی نوشته بود من رکورددار بازی در ملاقاتهای سپاهان و پرسپولیس هستم و فکر می کنم 27 یا 28 بازی انجام داده ام. زمانی که بازی می کردم پیش و پس از بازی با خیال راحت غذا می خوردم و استراحت می کردم و فکرم مشغول بازی بود اما الان که مسئولیت فنی تیم با من است از چند روز قبل از بازی شرایط خواب و خوراک و شرایط روحی و روانی ام با زمان بازیگری تفاوت دارد و پس از بازی هم همین طور و در اوج استرس، عصبانیت یا شادی هستم. بنابراین آدم ها اشتباه ترین تصمیمات زندگی خود را در دو زمان می گیرند؛ وقتی خیلی ناراحت هستند و وقتی خیلی شاد اند چون تمرکز لازم را ندارند. کوشش می کنم بتوانم در این دو حالت کمی خود را کنترل کنم و این تنها کاری است که کوشش نموده ایم در این 7-8 ماه انجام دهم. نمی خواهم بگویم رفتارم ایده آل بوده و ممکن است رفتارم در زمان هایی از دستم در رفته و نقدها فنی هم نموده ام که برای خودم جذاب نبوده باشد، هر چند ممکن است برای طرفداران یا رسانه ها جذاب بوده باشد. برخی وقت ها باید بتوانم خود را بیشتر از این کنترل کنم.

وی اعلام نمود: با طرفداران به اندازه کافی صحبت نموده ام که گویا زیاد هم تأثیر نداشته است. این حرف ها را اول برای سلامتی خودشان مطرح می کنم چون سلامتی طرفداران سپاهان خیلی برای من مهم است و دلم نمی خواهد به خاطر برد، باخت و حتی قهرمانی یک نفر به کرونا مبتلا گردد و آسیبی به خود و خانواده اش برسد. از طرفداران خواهش می کنم تا جایی که امکان دارد مراقب سلامتی خود باشند، با موتور جلوی اتوبوس تیم نیایند تا بازیکنان سر وقت به استادیوم برسند و بتوانیم با تمرکز به راه خود ادامه دهیم.

165، ف

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نویدکیا: روز سختی مقابل مس داریم، وقتی هوادارای در استادیوم ها نیست اما تنش هست باید کلاه مان را بالاتر بگذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویدکیا: روز سختی مقابل مس داریم، وقتی هوادارای در استادیوم ها نیست اما تنش هست باید کلاه مان را بالاتر بگذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید