روستای دهبکری یکی از زیباترین روستاهای استان کرمان است

به گزارش وبلاگ بانیما، جاذبه ها/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، روستای دهبکری یکی از زیباترین روستاهای استان کرمان است.

روستای دهبکری یکی از زیباترین روستاهای استان کرمان است

این منطقه سرسبز در 50 کیلومتری شهر کویری بم خودنمایی می نماید و به همین علت، محبوبیت دارد. بنابر منابع بومی و محلی، بکر نام یکی از بزرگان طایفه ای بوده و این روستای ییلاقی به نام او نامگذاری شده است. قدمت این روستا دو قرن دانسته می گردد. وجود آبشارها در بخش جنوبی دهبکری و در دامنه کوه برفو از جاذبه های دیدنی این منطقه محسوب می گردد. این آبشارها در دل جنگل بنه وسیعی قرار دارند. دو آبشار در پایین دست و یکی که ارتفاع آن بیشتر است، در بالادست و در سینه کش کوه برفو نهاده شد. این آبشارها با نام آبشارهای دغوییه خوانده می شوند.

ارتفاعات بکر آن همه ساله پذیرای گروههای کوهنوردی و گردشگری است. از منطقه دهبکری در گذشته های دور در نوشته های نویسندگان و ادیبان به عنوان بهشت میان دو جهنم یاد شد. در طبیعت پاییزی دهبکری نوازش رنگارنگ و آرامش بخش درختان شما را به رویاهای عمیق میبرد. آب و هوای آن تحت تأثیر اقلیم کوهستانی، در تابستان ها ملایم و مطبوع و در زمستان ها معتدل است و بیشتر عایدی مردم این روستا از فعالیت های زراعی، دامداری، باغداری و اشتغال در امور خدماتی تأمین می گردد. از مهمترین محصولات زراعی و سردرختی روستای دهبکری هم میتوان به گندم، جو، آلبالو، آلوچه، هلو، بادام، سیب، انار، انجیر و گردو اشاره نمود.

منبع: همگردی

به "روستای دهبکری یکی از زیباترین روستاهای استان کرمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای دهبکری یکی از زیباترین روستاهای استان کرمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید