رومیان باستان در این تماشاخانه چه تنقلاتی می خوردند؟

به گزارش وبلاگ بانیما، باستان شناشناسان بقایای تنقلات رومیان باستان را در کولوسئوم کشف کردند.

رومیان باستان در این تماشاخانه چه تنقلاتی می خوردند؟

کاوش یک ساله باستان شناسان در سیستم زهکشی زیر کولوسئوم ـ تماشاخانه باستانی واقع در رم ـ به کشف بقایای استخوان های خرس ها و گربه سانان بزرگی منجر شده است که احتمالا در مبارزه یا به عنوان صید، در مسابقات شکار این تماشاخانه رومی مورد استفاده قرار می گرفتند.

کاوش اخیر محققان در این مکان، علاوه بر این استخوان ها، به کشف بیش از 50 سکه برنزی متعلق به اواخر دوران رومی و بعلاوه یک سکه نقره متعلق به سال 170 میلادی منتهی شد. محققان معتقدند: این سکه نقره باستانی برای گرامی داشت حکومت 10ساله مارکوس آئورلیوس ـ امپراتور روم ـ ضرب شده است.

کاوشگران بعلاوه با آنالیز این تماشاخانه سنگیِ دوهزار ساله پیروز شدند هسته میوه هایی همانند، انگور، انجیر و خربزه و بعلاوه بقایای زیتون و مغزیجات را کشف نمایند که گمان می رود تنقلاتی باشند که تماشاگران رومی در این مکان مصرف می کردند.

کاوش نو باستان شناسان در این مکان در ماه ژانویه 2022 شروع شد و اطلاعات نوی را درباره سال های پایانی فعالیت این مکان و پیش از آن که در حوالی سال 523 میلادی به متروکه تبدیل گردد، ارائه می نماید.

آلفونسیا روسو، مدیر پارک باستان شناسی کولوسئوم اعلام کرد: اکتشافات نو اطلاعات ما درباره تجربیات و عادت های کسانی ارائه می نماید که چنیدن ساعت وقت برای تماشای اجراها در این مکان سپری می کردند.

منبع: ایسنا

وبلاگ بانیما وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رومیان باستان در این تماشاخانه چه تنقلاتی می خوردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رومیان باستان در این تماشاخانه چه تنقلاتی می خوردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید