شهرداری تهران ملزم به تهیه طرح تفصیلی ویژه منطقه 12 شد

به گزارش وبلاگ بانیما، خبرگزاری خبرنگاران- طرح پیشنهادی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری تهران به ارائه طرح تفصیلی ویژه منطقه 12 شهرداری تهران با قید یک فوریت به تصویب اعضای شورا رسید.

شهرداری تهران ملزم به تهیه طرح تفصیلی ویژه منطقه 12 شد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بانیما، در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه طرح تفصیلی ویژه منطقه 12 شهرداری تهران با قید یک فوریت از سوی کمیسیون شهرسازی و معماری با امضاء 14 عضو شورا، مورد آنالیز نهاده شد.

محمد سالاری در مورد دلایل ارائه این طرح، گفت: متاسفانه طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران بصورت یکپارچه برای کل مناطق شهر تهران تدوین و تصویب شده است و این یکی از چالش ها و مسائل اساسی طرح تفصیلی شهر تهران است.

وی با بیان اینکه محدوده ها، مناطق و محلاتی در شهر تهران وجود دارند که مقتضیات، شرایط کالبدی و ظرفیت ها و تهدیدات آن ها با سایر محلات و مناطق متفاوت است، اظهار کرد: به عنوان مثال منطقه 12 به عنوان قلب تاریخی شهر تهران که بخش عمده بافت تاریخی و میراثی شهر در این محدوده نهاده شده است نیز در طرح تفصیلی شهر تهران ملزم به اجرای ضوابط پارکینگ مانند سایر مناطق شده، این در حالی است که ملزم به تسریع در احیاء، نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده شده است و امکان بازگشایی معابر و امکان تامین پارکینگ در این منطقه وجود ندارد.

در نهایت این طرح با رای 15 نفر از اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شهرداری تهران ملزم به تهیه طرح تفصیلی ویژه منطقه 12 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری تهران ملزم به تهیه طرح تفصیلی ویژه منطقه 12 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید