عضوی از صورت که تا انتها عمر رشد می نماید؟

به گزارش وبلاگ بانیما، رشد یکی از اعضای صورت انسان در تمام دوره هرگز متوقف نمی گردد و بی وقفه رشد می نماید.

عضوی از صورت که تا انتها عمر رشد می نماید؟

بدن انسان پر از رمز و راز است. هر قسمت از بدن باعث شگفتی و تعجب ما می گردد. از مغز انسان که به میزان یک لامپ 10واتی انرژی می گیرد تا قلب انسان که در طول عمر، به طور میانه 182 میلیون لیتر خون پمپاژ می نماید. آیا این اطلاعات توجه شما را جلب کردند؟ حال بعضی از اعضا بدن انسان تا خاتمه عمر به رشد خودشان ادامه می دهند. در این مطلب از وبلاگ بانیما به عضوی از بدن که تا خاتمه عمر رشد می نماید می پردازیم.

رشد این عضوها توقف ناپذیر است!

بیشتر اعضای بدن انسان تنها تا سن معینی رشد می نمایند و پس از آن فرایند بزرگ شدن قسمت های مختلف بدن متوقف می گردد. اما در این میان رشد بعضی از اعضا تا خاتمه عمر یعنی تا زمانی که قلب انسان می تپد ادامه دارد.

طبق تحقیقات دانشمندان رشد بینی هرگز متوقف نشده و تا آخرین لحظات عمر انسان رشد آن ادامه پیدا می نماید. برخلاف بینی چشم پس از تولد دیگر رشد نمی نماید و میزان آن از زمانی که انسان متولد می گردد تا هنگامی که می میرد ثابت است. گوش ها نیز دیگر اعضای بدن هستند که بی وقفه رشد می نمایند.

نقش بینی در سلامتی

بینی نقش مهم و اساسی در دستگاه تنفسی انسان دارد و اولین قسمتی است که هوا به وسیله آن وارد بدن می گردد و اکسیژن لازم برای تنفس پس از انجام فرایندهای معین تامین می گردد. معمولا مردان نسبت به زنان بینی بزرگ تری دارند و پزشکان معتقدند این اتفاق به این علت رخ می دهد چون مردان قدرت بدنی بیشتری دارند و انرژی بیشتری مصرف می نمایند در نتیجه به حجم بیشتری از اکسیژن نیز احتیاج دارند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب اگر دندان های سالم می خواهید، حتما بخوانید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "عضوی از صورت که تا انتها عمر رشد می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضوی از صورت که تا انتها عمر رشد می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید