مراسم رونمایی از دستاوردهای مؤسسۀ پژوهشی سلیس برگزار گردید

به گزارش وبلاگ بانیما، در این مراسم از 62 کتاب که بدون هیچ گونه حمایت دولتی و با حمایت اقتصادی حداقلی بخش خصوصی، با مشارکت گروهی دانشجویی تالیف و منتشر شده است رونمایی شد.

مراسم رونمایی از دستاوردهای مؤسسۀ پژوهشی سلیس برگزار گردید

همچنین مؤسسه ادب پژوهی شیعی (سلیس) که از سال 1391 فعّالیّت خود را با محوریّت پژوهش های بنیادین در حوزه ادبیّات شیعی و مذهبی در زبان فارسی شروع نموده است، برای نخستین بار، نمایشگاهی از دستاوردهای خود را نیز برگزار کرد.

در این نشست 62 عنوان کتاب تألیفی و تصحیحی توسط این موسسه به نمایش درآمد.

موضوعات این کتاب ها عبارتند از سبک شناسی و نقد ادبی (7 جلد)، مبانی معرفتی (5 جلد)، تاریخ ادبیات و نسخه شناسی (10 جلد)، تعزیه (18 جلد)، احیای نسخ خطی و دیوان های مهجور در حوزه ادبیات شیعی(12 جلد). همچنین 150 عنوان مقاله پژوهشی، ترویجی و تخصصی در قالب 10 جلد.

در این مراسمحسن طارمی راد، معاون علمی بنیاد دایره المعارف اسلامی و عضو هیئت مؤسّس سلیس، با موضوع صندلی شعر و ادبیات نزد اهل بیت سخنرانی کرد و در ادامه مراسم، مسلم نادعلی زاده، یکی از طرح های پژوهشی مؤسسه سلیس، با عنوان بازنویسی تاریخ ادبیات فارسی را معرفی کرد.

بخش بعدی مراسم، شعرخوانی جناب آقای مجید لشکری با محوریّت ایّام فاطمیّه بود.

سخنرانی کوتاه رضا بیات، مدیرعامل مؤسسه سلیس، در باب گزارش عملکرد سلیس و نیز، مسائل اجرایی و سازمانی در شرایط کنونی و موانع اجرایی در راه پیشبرد طرح ها و اهداف علمی، بخش دیگر این برنامه بود.

خاتمه بخش مراسم، سخنرانی حجّه الاسلام سیّد محسن سبط، از امنا و پشتیبانان مؤسسه بود که پیرامون عزای حضرت زهرا سلام الله علیها بیان شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مراسم رونمایی از دستاوردهای مؤسسۀ پژوهشی سلیس برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم رونمایی از دستاوردهای مؤسسۀ پژوهشی سلیس برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید