واکنش منفی کاربران اینترنتی به توییت ویروسی ترامپ

به گزارش وبلاگ بانیما، توییت ترامپ درباره چینی خواندن ویروس کرونا واکنش های منفی گسترده کاربران اینترنتی را در آمریکا به همراه داشته است.

واکنش منفی کاربران اینترنتی به توییت ویروسی ترامپ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بانیما به نقل از رادیو بین المللی چین، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیروز دوشبنه 26 اسفند (16 مارس) در توییتر ویروس کرونای جدید را ویروس چینی خواند که واکنش های منفی گسترده ای به دنبال داشت و بعضی از کاربران فضای مجازی در آمریکا از ترامپ به عنوان یک نژادپرست انتقاد کردند.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این موضوع سخنان ترامپ را کوششی برای سیاه نمایی و انگ زدن به چین خواند.

پس از آنکه ترامپ ویروس کرونای جدید را ویروس چین نامید یک کاربر اینترنتی آمریکایی نوشت خود تو ویروس آمریکا هستی. دوشنبه 26 اسفند(16 مارس)، بورس آمریکا شاهد سومین روز توقف 15دقیقه ای معاملات، ظرف دو هفته گذشته بود. به دنبال آن، ترامپ در توییتر نوشت، آمریکا با قدرت از صنایع که تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته اند حمایت می نماید به ویژه صنایع هواپیمایی و دیگر صنایع تحت تاثیر ویروس چین.

این سخن ترامپ بی درنگ با واکنش منفی شبکه وندان روبرو شد. آنها ترامپ را نژادپرست نامیدند و گفتند که انحصارطلبی از شیوع ویروس جلوگیری نخواهد کرد.

اسم آن ویروس کرونای جدید است و خود تو ویروس آمریکا هستی

بعضی دیگر از کاربران نیز با اشاره به نزدیک شدن به یک دوران سخت نوشتند: رئیس جمهور آمریکا خودسرانه راه بی نتیجه نژادپرستی را در پیش گرفته و کشور را دچار بحران جدید می نماید.

بدترین اتفاق ممکن! ترامپ با روی آوردن به نژادپرستی ویروس کرونای جدید را ویروس چینی خوانده. آمریکا الان دچار یک بحران جدی شده به این خاطر که رئیس جمهور آگاهانه ما را به سمت پرتگاه می برد.

در گذشته، می توانستی با سخنان نژادپرستانه بیکاریخودت را پنهان کنی اما حالا همه دنیا فهمیده که تو نه تنها یک رئیس جمهور بی کفایت بلکه یک نژادپرست هم هستی.

بهتر است یادمان باشد، ویروس کرونای جدید تنها یک ویروس آسیایی نیست بلکه ویروس تمام بشریت است. باید از همه ظرفیت پزشکی و درمان استفاده کنیم و از تجمع بپرهیزیم. هرچه زودتر این کار را انجام دهیم زودتر هم بر ویروس غلبه خواهیم کرد.

همان طور که چیزی به اسم آنفلوانزای اسپانیایی وجود ندارد، این هم یک ویروس چینی نیست بلکه اسمش ویروس کرونا است. دولت آمریکا سعی می نماید با انگ زدن به کشورهای دیگر اتهام های بی اساس نسبت دهد. در واقع، ما ناآگاهانه دچار این ویروس شدیم و نه به خاطر چین بلکه به خاطر بی کفایتی دولت ترامپ.

حتی بعضی کاربران اینترنتی مستقیما ترامپ را ویروس آمریکایی خواندند.

گنگ شوان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در پکن به سخنان ترامپ واکنش نشان داد و گفت اخیرا بعضی از سیاستمداران آمریکایی ویروس کرونای جدید را به چین ربط داده اند که مصداق تهمت زدن به چین است و ما قاطعانه مخالفت و نارضایتی شدید خود را نسبت به این موضوع ابراز می کنیم.

سازمان دنیای بهداشت و جامعه دنیای به روشنی از مرتبط کردن یک ویروس به یک کشور تعیین و کوشش برای انگ زدن و سیاه نمایی به هر کشوری هشدار داده و با آن مخالفت نموده است. چین از آمریکا درخواست می نماید با اصلاح اشتباه خود دست از نقدها بی اساس علیه چین بردارد. با توجه به شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا، جامعه دنیای باید با همکاری یکدیگر با آن مقابله نمایند . آمریکا باید در فکر عمل به وظایف خود باشد و نقش سازنده ای در همکاری بین المللی برای جلوگیری از این بیماری و حفظ امنیت بهداشت عمومی در دنیا ایفا نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش منفی کاربران اینترنتی به توییت ویروسی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش منفی کاربران اینترنتی به توییت ویروسی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید