نامزد ریاست جمهوری آمریکا: شرکت های اینترنتی در برابر نفرت پراکنی مسؤولیت دارند

به گزارش وبلاگ بانیما، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا خواهان مسؤولیت پذیری شرکت های اینترنتی برای مقابله با نفرت پراکنی به وسیله پلاتفورم های آنها شد.

نامزد ریاست جمهوری آمریکا: شرکت های اینترنتی در برابر نفرت پراکنی مسؤولیت دارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بانیما به نقل از انگجت، بتو او رورکه در یکی از سخنرانی های اخیر خود خواهان افزوده شده اصلاحیه ای به بخش 230 قانون Communication Decency شد تا شرکت های اینترنتی در برابر اقدامات کاربران خود مسؤول و جوابگو باقی بمانند.

بر اساس این پیشنهاد مصونیت قانونی شرکت ها و سایت های بزرگ اینترنتی در برابر اظهارنظرهای کاربرانشان لغو می گردد و آنها باید جلوی اظهارنظرهای تند و خشن کاربرانشان را بگیرند. زیرا اقداماتی از این دست می تواند موجب تحریک افرادی به اقدامات تروریستی مانند حادثه اخیر تیراندازی نژادپرستانه ال پاسو گردد.

در بخش دیگری از پیشنهاد یادشده تصریح شده که شرکت های بزرگ اینترنتی باید قابلیت هایی را به پلاتفورم های خود اضافه نمایند تا جلوی اظهارات خشونت بار، تهدیدآمیز، آزاردهنده و حاوی افترا را بگیرند تا افراد صرف نظر از رنگ پوست، مذهب، جنسیت و وضعیت مهاجرتی بتوانند در آرامش از اینترنت استفاده نمایند. همچنین باید روش هایی برای شناسایی افراد متخلف در نظر گرفته گردد.

پیش از این بعضی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا خواهان مقابله با انحصارطلبی بعضی شرکت های اینترنتی در آمریکا شده و حتی پیشنهاد دو تکه شدن شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و غیره را مطرح نموده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نامزد ریاست جمهوری آمریکا: شرکت های اینترنتی در برابر نفرت پراکنی مسؤولیت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد ریاست جمهوری آمریکا: شرکت های اینترنتی در برابر نفرت پراکنی مسؤولیت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید