نتایج یک گزارش نشان داد: صدها روستای روهینگیا نابود شده است

به گزارش وبلاگ بانیما، فرستاده ویژه کانادا به میانمار که اخیرا از استان راخین در شمال میانمار دیدن نموده است از تخریب گسترده روستاهای مسلمانان روهینگیا در این منطقه خبر داده است.

نتایج یک گزارش نشان داد: صدها روستای روهینگیا نابود شده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بانیما به نقل از خبرگزاری آناتولی، باب رائه فرستاده ویژه کانادا به میانمار در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی تی وی این کشور تاکید نمود: سطح و وسعت تخریبی که می توانید از آسمان مشاهده کنید، صدها روستا را شامل می گردد که به طور کامل نابود شده است.

وی در ادامه توضیح داد: به نظر من هنوز سطح عمیقی از دشمنی و خصومت علیه مسلمانان روهینگیا وجود دارد و این خصومت و دشمنی موجب تشدید مسائل خواهد شد.

دولت میانمار به بعضی مقام های خارجی اجازه داده است تا به وسیله سفر هوایی مناطق بحران زده استان راخین را مورد بازدید قرار دهند چرا که میخواهد به جامعه بین المللی نشان دهد که آماده بازگرداندن صدها هزار روهینگیایی است که از ترس اقدامات خشن و سرکوب گرایانه ارتش و نیروهای امنیتی میانمار به بنگلادش گریخته اند.

سازمان ملل و آمریکا رسما ارتش میانمار را به پاکسازی قومی علیه مسلمانان روهینگیا متهم نموده اند.

میانمار و بنگلادش نوامبر گذشته توافقنامه ای را امضا کردند تا صدها هزار آواره روهینگیایی را به استان راخین بازگردانند.

ولی کمیسر عالی سازمان ملل در امور آوارگان و پناهجویان اخیرا نسبت به اوضاع نگران کننده اردوگاه های آوارگان روهینگیا و نزدیک شدن فصل بارش های موسمی در منطقه هشدار داده است.

فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور آوارگان در سخنانی در شورای امنیت تاکید نمود: بیش از 107 هزار مسلمان روهینگیا در مناطقی به سر می برند که در معرض سیل و رانش زمین واقع شده است. دولت بنگلادش در حال اجرا اقدامات فوری است ولی جامعه بین المللی باید کوشش ها را افزایش دهد تا مانع از وقوع یک فاجعه بزرگ شویم.

از اواخر اوت گذشته تاکنون حدود 700 هزار مسلمان روهینگیا از ترس اقدامات خشونت آمیز ارتش و نیروهای امنیتی میانمار خانه و کاشانه خود در استان راخین را ترک نموده و به بنگلادش پناه آورده اند.

منبع: تسنیم

به "نتایج یک گزارش نشان داد: صدها روستای روهینگیا نابود شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک گزارش نشان داد: صدها روستای روهینگیا نابود شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید