هاشمی: 5 خط متروی تهران هنوز مصوبه شورای ترافیک را ندارد

به گزارش وبلاگ بانیما، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه 12 خط مترو برای تهران طراحی شده است، گفت: البته پنج خط هنوز مصوبه شورای ترافیک را ندارد.

هاشمی: 5 خط متروی تهران هنوز مصوبه شورای ترافیک را ندارد

به گزارش گروه اجتماعی خبر گزاری دانشجو، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های کوچک مقیاس در منطقه 2 شهرداری تهران و در جمع وبلاگ بانیما گفت: ما در شهر تهران دو نوع پروژه داریم بعضی بزرگ مقیاس و بعضی منطقه ای است که امروز در منطقه دو پروژه های کوچک مقیاس افتتاح شد.

وی اضافه کرد: البته نباید از پروژه های فرامنطقه ای غافل شویم، زیرا این پروژه ها در منطقه هم تأثیر گذار است و حداقل می توانیم طراحی آن ها را شروع نموده و مردم را امیدوار کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه سعادت آباد خط هفت مترو را دارد که هنوز دو ایستگاه آن افتتاح نشده است که باید کوشش کنیم این اتفاق بیافتد.

محسن هاشمی اعلام نمود: از سوی دیگر باید مقدمات تصویب احداث خط ده مترو را هم در شورای عالی ترافیک پیگیری نموده و آن را به نتیجه برسانند.

وی ادامه داد صحبت امروز ما بحث مصوبات است، زیرا طرح جامع ریلی تهران تنها هفت خط تایید شده دارد و هنوز پنج خط مترو مجوز ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این در حالی است که چهار خط ال ار تی هم هنوز مصوبه نگرفته است.

محسن هاشمی گفت: خطوط مترو به گونه ای طراحی شده است که تنها با یک تغییر در جهت مردم بتوانند به مقصد خود برسند و باید زودتر این خطوط مصوبه لازم را برای اجرا بگیرند.

وی توضیح داد: خطوط اتوبوس رانی که مکمل این خطوط مترو است هم باید طراحی شده و به اجرا برسد و تغییری در حمل و نقل عمومی را رقم بزند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: محله فرحزاد دو مشکل دارد اولین آن بحث تصرفات است که باعث شده مردم هنوز اسناد لازم را اخذ نکنند و نکته دوم بحث طرح تفصیلی منطقه فرحزاد است که هنوز به نتیجه قابل قبولی نرسیده است.

وی ادامه داد باید باغات محله فرحزاد حفظ گردد و در عین حال مسائل ساخت و ساز های مردم هم رفع گردد و این موضوع را به شهردار منطقه هم گفتیم.

محسن هاشمی در پاسخ به این سوال که آقای رییس دفتر رییس جمهور گفته اند که شهرداری تهران اجازه دارد برود و اتوبوس از خارج از کشور خریداری کند چه اقدامی قرار است انجام دهید گفت: صرف گفته های آقای رییس دفتر رییس جمهور کار پیش نمی رود. ایشان می گویند حاضریم اجازه هوایی بدهیم، اما ضروری است نامه نگاری با شورا های مربوطه گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: چیزی که امروز دست ماست کافی است، زیرا بعد از مصوبه آقای جهانگیری قرار است 1500 اتوبوس به تهران برسد که توپ آن در زمین شهرداری تهران است.

وی اضافه کرد: البته شهرداری باید این موضوع را پیگیری کند و حتی حناچی هم گفته است که به زودی پیگیری می نماید که اتوبوس ها خریداری شده و به تهران برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هاشمی: 5 خط متروی تهران هنوز مصوبه شورای ترافیک را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: 5 خط متروی تهران هنوز مصوبه شورای ترافیک را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید