واکسیناسیون بیش از 5 میلیون راس دام در کردستان

به گزارش وبلاگ بانیما، در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 5 میلیون و 48 هزار راس دام در کردستان علیه بیماری های مختلف دامی واکسینه شدند.

واکسیناسیون بیش از 5 میلیون راس دام در کردستان

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: در شش ماهه اول سال جاری 5 میلیون و 48 هزار و 463 راس دام بر علیه بیماری های دامی همانند شاربن در دام سنگین و سبک و تک سمی ها، آبله گوسفند و بز، تب برفکی گاو و گوساله و گوسفند و بز، طاعون نشخوار کنندگان کوچک، بروسلوز در دام سنگین و سبک و ... مایه کوبی شدند.

ناصر مخدوم اضافه کرد: در این مدت یک میلیون و 204 هزار و 869 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی، یک میلیون و 222 هزار و 423 راس دام سبک علیه بیماری ppr یا طاعون نشخوار کنندگان کوچک واکسینه شدند.

او ادامه داد: هم چنین واکسیناسیون یک میلیون و 354 هزار و 728 راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله، 257 هزار و 376 راس گاو و گوساله و گوسفند و بز و تک سمی علیه بیماری شاربن و 233 هزار و 55 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری خطرناک بروسلوز در سراسر استان به وسیله همکاران بخش دولتی و غیر دولتی و به شکل کاملاً رایگان انجام شد.

مخدوم گفت: این اندازه از واکسیناسیون با 11 هزار و 101 نوبت مراجعه به روستا های صعب العبور، محروم و نقاط مرزی و کوهستانی استان به میانگین عددی 6 بار مراجعه اکیپ های دامپزشکی به هر واحد اپیدمیولوژیک در ماه اجرا شده است.

وبلاگ بانیما کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واکسیناسیون بیش از 5 میلیون راس دام در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون بیش از 5 میلیون راس دام در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید