کاهش 147 میلیون متر مکعبی ذخیره آب سد های تهران

به گزارش وبلاگ بانیما، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی آب منطقه ای تهران از کاهش 147 میلیون متر مکعبی ذخیره آب سد های تهران اطلاع داد.

کاهش 147 میلیون متر مکعبی ذخیره آب سد های تهران

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بانیما، محمد شهریاری گفت: حجم ذخیره آب سد های پنج گانه استان تهران هم اکنون 801 میلیون متر مکعب است که این رقم در زمان مشابه پارسال, 948 میلیون متر مکعب بود بنابراین 147 میلیون متر مکعب کاهش ذخیره آب داریم.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی آب منطقه ای تهران اضافه نمود: در حال حاضر سد امیرکبیر 179 میلیون متر مکعب، سد لتیان 57 میلیون متر مکعب، سد لار 120 میلیون متر مکعب، سد طالقان 322 میلیون متر مکعب و سد ماملو 124 میلیون متر مکعب آب دارد.

وی با توجه به اعلام سازمان هواشناسی که بهار کم بارشی خواهیم داشت گفت: میزان بارش در فروردین سال جاری در استان تهران فقط 2/3 دهم میلی متر ثبت شده در حالی که این رقم در زمان مشابه پارسال 132 میلی متر بوده است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی آب منطقه ای تهران اضافه نمود: البته کمبود بارش برف و کاهش ذخیره برفی را نیز باید به آن اضافه کنیم.

آقای شهریاری گفت: میزان کاهش ذخیره برفی در حوضه آبریز سد لتیان سال جاری بیش از 44 درصد، در حوضه آبریز سد امیرکبیر بیش از 70 درصد و در حوضه سد طالقان بیش از 80 درصد است به همین دلیل سیاست بهره برداری و آبگیری مخازن را تغییر دادیم.

وی اضافه نمود: سد امیرکبیر که هم اکنون 179 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد و در آستانه پر شدن است به همین دلیل نگرانی برای تداوم ورودی آب وجود داشت که تصمیم گرفتیم از حداکثر ظرفیت آبگیری در فصل بهار استفاده کنیم و مخازن آب سد ها را پر نگه داریم تا در زمان اوج مصرف تابستان برای تامین آب مورد احتیاج دچار مشکل نشویم.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بانیما به نقل از صدا و سیما، مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه شرایط مناسبی از نظر ذخیره آب نداریم گفت: با توجه به شرایط مصرف آب در تابستان، کمی نگران هستیم که امیدواریم با همراهی مردم و بارش های روز های باقی مانده فصل بهار، آبگیری مناسبی داشته باشیم تا پیک تابستان را با کمترین چالش سپری کنیم و آب مورد احتیاج مردم تا خاتمه سال آبی تامین گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کاهش 147 میلیون متر مکعبی ذخیره آب سد های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 147 میلیون متر مکعبی ذخیره آب سد های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید