کمالوندی: نیروگاه های دوم و سوم هسته ای بوشهر 3150 مگاوات برق تولید می کند

به گزارش وبلاگ بانیما، گروه استان ها ـ سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: با بهره برداری از نیروگاه های دوم و سوم هسته ای بوشهر در مجموع 3150 مگاوات برق اتمی تولید می شود که براساس برنامه زمان بندی شده باید 8 تا 12 درصد انرژی کشور انرژی هسته ای تأمین می شود.

کمالوندی: نیروگاه های دوم و سوم هسته ای بوشهر 3150 مگاوات برق تولید می کند

به گزارش وبلاگ بانیما از بوشهر، بهروز کمالوندی عصر امروز در جمع وبلاگ بانیما و در حاشیه مراسم آغاز عملیات بتن ریزی راکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای اجرای رآکتور دوم ایجاد شده است، گفت: اجرای زیرساخت های لازم به معنای این است که یک سوم عملیات ساخت یک نیروگاه جدید اجرا شده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران از اجرای 17 هزار شمع بتنی به عمق 18 متر در ساختگاه رآکور دوم نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: استحکامات لازم برای اجرای طرح بتن ریزی رآکتور دوم اجرا شده است.

کمالوندی از همکاری شرکت های ایرانی و متخصصین داخلی در اجرای این زیرساخت ها خبر داد و بیان نمود: شرکت های داخلی از توانمندی لازم برای اجرای پروژه های نیروگاه اتمی برخوردار هستند و در اجرای زیرساخت های دوم نیروگاه اتمی بوشهر 220 میلیون یورو پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس برنامه زمان بندی در سال 1404 به بهره برداری می رسد، گفت: واحد سوم نیروگاه اتمی بوشهر دو سال بعد در واحد در سال 1406 وارد مدار تولید خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اشتغال ایجاد شده برای اجرای واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر گفت: اکنون بیش از 4000 نفر در اجرای این طرح مشارکت دارند که با بهره برداری از آن 10 تا 12 هزار شغل ایجاد می شود.

کمالوندی در انتها بیان نمود: با بهره برداری از نیروگاه های دوم و سوم هسته ای بوشهر در مجموع 3150 مگاوات برق اتمی تولید می شود که بر اساس برنامه زمان بندی شده باید 8 تا 12 درصد انرژی کشور انرژی هسته ای تأمین می شود.

ش

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کمالوندی: نیروگاه های دوم و سوم هسته ای بوشهر 3150 مگاوات برق تولید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمالوندی: نیروگاه های دوم و سوم هسته ای بوشهر 3150 مگاوات برق تولید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید