2 بنای تاریخی شاخص گیلان مرمت می گردد

به گزارش وبلاگ بانیما، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: یکی از برنامه های محوری اداره کل استان در سال 98 برای اجرای پروژه های حفاظت و مرمت، استفاده از ظرفیت بالای مشارکت مالکان دولتی و خصوصی است.

2 بنای تاریخی شاخص گیلان مرمت می گردد

به گزارش وبلاگ بانیما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود، چندین موافقتنامه مرمت مشارکتی با ارگان های دولتی متولی این آثار تهیه و به امضا رسیده است.

امیر انتخابی اضافه کرد: از مهمترین این پروژه ها می توان به مرمت ساختمان فلاطوری یا کارخانه ابریشم در لاهیجان و مجموعه آقاسیدحسین در لنگرود اشاره نمود که با مجموع اعتباری معادل 14میلیارد ریال مرمت این بناها شروع شده است.

او ادامه داد: مرمت ساختمان فلاطوری با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی گیلان، شرکت مادرتخصصی پیله ابریشم ایران، شهرداری لاهیجان و استانداری گیلان و مرمت و ساماندهی مجموعه ارزشمند آقا سید حسین لنگرود نیز با همکاری اداره کل اوقاف در حال اجرا است.

امیرانتخابی خاطر نشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان با توجه به اهمیت موضوع مشارکت در حفاظت و مرمت آثار تاریخی به لحاظ اعتباری و تاثیرات مثبت اجتماعی ، برنامه ریزی های لازم را برای ادامه این روند به انجام رسانده است.

منبع: میراث آریا

به "2 بنای تاریخی شاخص گیلان مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 بنای تاریخی شاخص گیلان مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید