4 ماموریت ظریف در پکن، روابط محبت آمیز تهران - پکن تقویت می شود

به گزارش وبلاگ بانیما، ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به چین گفت که تهران و پکن به عنوان دو دوست قدیمی روابط خود را تقویت می کنند.

4 ماموریت ظریف در پکن، روابط محبت آمیز تهران - پکن تقویت می شود

لوکانگ روز جمعه در جمع وبلاگ بانیما داخلی و خارجی در پکن افزود: در سفر وزیر خارجه ایران به چین، دو طرف در خصوص روابط چین و ایران و همچنین مسایل مربوط به نگرانی های مشترک رایزنی خواهند کرد.وی گفت: وزرای خارجه دو کشور عصر امروز در پکن با یکدیگر دیدار و گفت و گو کرده اند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ظهر امروز جمعه به منظور رایزنی و مصاحبه با مقامات چین درباره موضوعات مختلف وارد پکن شد با وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف در این دیدار در خصوص تحولات اخیر، تصمیم تهران در خصوص اجرای حقوق ایران در برجام، روابط دو جانبه، راه های توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی و مسایل منطقه با وانگ یی همتای چینی خود رایزنی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از سفر به چین به کشورهای ژاپن، ترکمنستان و هند سفر کرده و پس از مذاکره با همتایان خود از این سه کشور، راهی پکن شده بود.

آخرین تحولات برجام و اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بد عهدی و قانون شکنی دولت آمریکا و عدم اقدام قابل قبول اروپایی ها در اجرای برجام از محورهای اصلی گفت و گوهای ظریف با مقامات کشورهای ترکمنستان، هند و ژاپن بود که طی آن وزیر امور خارجه کشورمان مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه به تفصیل تشریح کرد.

بررسی ابعاد مختلف روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفت و گوهای دو طرف بود.

2323

منبع: خبرآنلاین

به "4 ماموریت ظریف در پکن، روابط محبت آمیز تهران - پکن تقویت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ماموریت ظریف در پکن، روابط محبت آمیز تهران - پکن تقویت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید