سفیر ایران در چین: در حال مبارزه همزمان با تحریم ها و کرونا هستیم

به گزارش وبلاگ بانیما، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در مصاحبه با یکی از نشریات این کشوراز کوشش های بخش بهداشت و درمان ایران برای مقابله با ویروس کرونا با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا اطلاع داد.

سفیر ایران در چین: در حال مبارزه همزمان با تحریم ها و کرونا هستیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بانیما، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین از کوشش های ایران در مبارزه با ویرس کرونا با وجود کارشکنی های آمریکا و اعمال تحریم های ظالمانه این کشور علیه مردم ایران اطلاع داد.

محمد کشاورززاده سفیر ایران در چین روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با نشریه انگلیسی زبان گلوبال تایمز چاپ چین گفت، با وجود کوشش های بعضی رسانه های غربی، روابط محبت آمیز بین ایران و چین هرگز تحت تاثیر مسائل دیگری قرار نگرفته است

محمد کشاورززاده در این مصاحبه گفت: ایران و نظام بهداشت و درمان آن اکنون به طورهمزمان در دو جبهه یکی علیه ویروس کرونا و دیگری با تحریم های آمریکا که باعث شده بروز مشکلاتی برای ایران در خرید تجهیزات پزشکی شده، مبارزه مینمایند.

سفیر ایران در چین گفت: تحریم های آمریکا واردات دارو و تجهیزات پزشکی را برای ایران غیرممکن ساخته و حتی اگر تامین نماینده های خارجی پیدا گردد تا کالا های مورد احتیاج را خریداری کنیم، تحریم های آمریکا در امور بیمه، اقتصادی و بانکی این کار را غیرممکن میکند.

کشاورززاده در این مصاحبه تاکید نمود که ایران و چین در زمینه تقویت روابط محبت آمیز به ویژه در یک سال و نیم گذشته پیروز عمل نموده اند.

وی درباره تداوم روابط محبت آمیز مستحکم تهران و پکن گفت، مقامات عالی رتبه دو کشور ارتباط نزدیک دارند و این حتی در اوقات سخت کنونی هرگز تضعیف نشده است.

سفیر ایران در چین در پایان این مصاحبه از دولت و مردم چین به خاطر ارسال تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی به ایران تشکر کرد.

مقام های چین بار ها با موضع گیری در مقابل دولت آمریکا خواهان کنار گذاشته شدن تحریم های این کشور علیه ایران و اجرای برجام شده اند. چندی قبل سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن مقصر برشمردن آمریکا در تداوم تنش در ارتباط با پرونده هسته ای ایران، از مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست با کوشش های دیپلماتیک مسائل موجود را حل نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سفیر ایران در چین: در حال مبارزه همزمان با تحریم ها و کرونا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در چین: در حال مبارزه همزمان با تحریم ها و کرونا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید