آمریکا پهپادهای مسلح به ارزش 2.9 میلیارد دلار به امارات می فروشد

به گزارش وبلاگ بانیما، وزارت امور خارجه آمریکا، کنگره را در جریان برنامه هایی برای فروش 18 پهپاد پیچیده و مسلح ام کیو-9بی (MQ-9B) به امارات متحده عربی به ارزش دو میلیارد و 900 میلیون دلار قرار داد.

آمریکا پهپادهای مسلح به ارزش 2.9 میلیارد دلار به امارات می فروشد

به گزارش وبلاگ بانیما، به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبر در شرایطی منتشر میگردد که در روزهای گذشته هم اطلاعیه ای مبنی بر فروش جنگنده های اف-35 به این کشور خاورمیانه ای منتشر شد.

این احتمالا اولین صادرات پهپاد مسلح از زمانی است که دولت ترامپ یک توافق تسلیحاتی از دوران جنگ سرد را بازتفسیر کرد که میان 34 کشور بود تا به مقاطعه کاران نظامی آمریکا اجازه دهد پهپادهای بیشتری به متحدانش بفروشد.

خبرگزاری رویترز در تابستان گزارش داد که امارات برای خرید پهپاد از ایالات متحده ابراز تمایل نموده است و جزو اولین کشورها در صف خرید پس از تغییرات در سیاست صادراتی آمریکا خواهد بود.

قرارداد 600 میلیون دلاری برای فروش چهار پهپاد غیرمسلح اما قادر به مسلح شدن از نوع ام کیو-9بی سی گاردن به تایوان رسما روز سه شنبه به اطلاع کنگره رسید.

کمیته های روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا که اعضایشان منتقد نقش امارات در تلفات غیرنظامی در جنگ یمن هستند، قادر هستند تا این فروش تسلیحاتی را طبق یک فرایند آنالیز غیررسمی، پیش از آنکه وزارت خارجه آمریکا بتواند اطلاعیه رسمی خودش را به کنگره ارسال کند، آنالیز نموده و جلوی آن را بگیرد.

به گفته یک منبع آگاه، ممکن است وزارت خارجه آمریکا برای اطلاع دادن رسمی به کنگره در خصوص این فروش تسلیحاتی، صبر کند تا کارکنان و اعضا درباره این فروش بالقوه آگاه شوند. براساس اطلاعیه رسمی، کنگره 30 روز مهلت دارد تا با هر نوع فروشی مخالفت کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه اظهارنظر نکرد. این پهپادهای مسلح ام کیو-9بی به راداری دریایی هم مجهز خواهد بود و احتمالا در 2024 تحویل داده می گردد. به گفته یک منبع آگاه، این بسته ای که به اطلاع کنگره رسیده شامل 15 مورد از جمله سه پهپاد دیگر با این گزینه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمریکا پهپادهای مسلح به ارزش 2.9 میلیارد دلار به امارات می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا پهپادهای مسلح به ارزش 2.9 میلیارد دلار به امارات می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید