آنچه درباره رودخانه سن در پاریس باید بدانید

به گزارش وبلاگ بانیما، رودخانه سن احتمالا مشهورترین رودخانه دنیا به شمار می رود که نه تنها مردم امروزی بلکه افرادی از دوران قرون وسطی را با زیبایی های خودش مسحور و به حیرت وا داشته است. این رودخانه که شهر پاریس را به کرانه های چپ و راست متمایز تقسیم می نماید، از زمانی که یک قبیله سلتی از ماهیگران معروف به پاریسی در قرن سوم میلادی تصمیم گرفتند تا در کرانه های آن و در زمینی باریک ساکن شوند که امروزه به نام ایل د لا سیته (Ile de la Cité) معروفیت دارد، منبعی برای امرار معاش و تجارت بوده است.

آنچه درباره رودخانه سن در پاریس باید بدانید

بعدا این سکونتگاه اولیه به وسیله رومیان به نام لوتتیا نامیده شد و در نهایت به کلان شهری بسیار وسعی تبدیل شد که امروزه آن را به نام پاریس می شناسیم. اما این نکته را نباید فراموش کرد که امروزه رودخانه سن به سوژه بسیار جالب توجهی برای عکسبرداری های زیبا تبدیل شده و مسیری برای جریانی دائمی از سفرهای دریایی تفریحی را فراهم می آورد و این در حالی است که قبلا شاهرگی حیاتی برای مردم بوده و یکی از دلایل اصلی جذب مهاجران اولیه به این منطقه بوده است.

از سال 1991 میلادی، رودخانه سن در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و این به معنای آن است که از حمایت قانونی برخوردار است و آن را به عنوان یک محل طبیعی و فرهنگی به رسمیت شناختند. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با چگونگی لذت بردن از این رودخانه در سفر خود به پاریس آشنا شوید.

حقایقی درباره رودخانه سن

  • رودخانه سن به طول 482 مایل از داخل کشور فرانسه می گذرد و در لو هاور (Le Havre) و هانفلور (بلژیک) به کانال انگلیسی می ریزد. سرچشمه این رودخانه در منطقه بورگوندی فرانسه و دهانه آن نیز در کانال انگلیسی قرار گرفته اند.
  • در پاریس، سواحل رودخانه سن در مجموع به وسیله 37 پل از جمله پل پونت د آلما (Pont de lAlma) در نزدیکی برج ایفل، پل پونت دس آرتس (Pont des Arts) و پل پونت نیوف (Pont Neuf) به هم متصل می شوند.
  • نام این رودخانه از کلمه لاتین sequana گرفته شده و بعضی از افراد بر این باور هستند که این نام به نام گالیک آن مربوط می گردد که به وسیله اولین مهاجران سلتی به آن داده شده است. با این حال، در حال حاضر هیچ اتفاق نظری درباره ریشه نام این رودخانه وجود ندارد.

جاهای تماشای و تفریحات رودخانه سن

بسیاری از افراد که از شهر پاریس تماشا می نمایند، مایل هستند تا در طول سفر خود، از کرانه های رودخانه سن نیز تماشا نموده و در آنجا کاوش نمایند. به همین علت است که بازدید از رودخانه سن همواره در میان لیست برترین جاهای تماشای و تفریحات پاریس دیده می گردد. در ادامه بعضی از جنبه های تماشایی و تفریحاتی قرار دارند که می توانید در اطراف رودخانه سن تجربه کنید.

کشتی سواری در رودخانه سن: سوار یک کشتی تفریحی بشوید و در رودخانه سن از منظره ها مختلف لذت ببرید و در صورتی که برای اولین بار از پاریس تماشا می کنید، حتما این کار را انجام بدهید. این کار به شما این امکان را می دهد تا چندین بنای مهم و کاخ در داخل شهر را از نزدیک و از روی آب مشاهده کنید. از کلیسای نتردام گرفته تا موزه لوور و قصر عدالت (Palais de Justice)، سواری در روی آب های رودخانه سن و بازدید از این بناها می تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند.

پیکنیک در سواحل رودخانه سن: سواحل رودخانه مکانی بسیار شگفت انگیز برای گذراندن یک پیکنیک آرامش بخش پاریسی به شمار می رود و این کار در فصل بهار و تابستان نیز بسیار دلنشین تر است. هنگام غروب، زمان بسیار فوق العاده ای برای تحسین رنگ های در حال تغییر آسمان و درخشش بازتاب نور خورشید در آب ها و روی قایق های در حال عبور است.

پیاده روی در سواحل رودخانه سن: سواحل رودخانه به عنوان یکی از عاشقانه ترین مکان ها در پاریس به شمار می روند که پیاده روی دو نفره در آنجا می تواند اوقات بسیار دلنشینی را رقم بزند. عبور از کنار پل های قوسی شکل و لذت بردن از زیبایی های افق شهری پاریس نیز می تواند بسیار جالب توجه باشد و حس و حال بهتری را به سفر شما اضافه کند.

بازدید از کتاب فروشی های قدیمی: غرفه های فلزی سبز رنگ کتاب فروشان قدیمی شهر پاریس که به نام bouquinistes معروفیت دارند، کتاب ها، پوسترها و یادگاری های بسیار زیادی را در خودشان جای داده اند و در فیلم ها و تصاویر مختلفی نیز به تصویر کشیده شده اند. مطمئنا گشت و گذار در اینجا می تواند اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "آنچه درباره رودخانه سن در پاریس باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه درباره رودخانه سن در پاریس باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید