آیا باید بی علت به صورت دوستم بکوبم؟

به گزارش وبلاگ بانیما، خبرنگاران)ایبنا)- مترجم سیدامین موسوی زاده: مجری و نویسنده تلویزیونی تحسین شده، در کتاب آخر خود فلسفه و اخلاق را در نظر گرفته است. مانند کار دیگر مایکل شور، دفتر، پارک و تفریحات، و مکان خوب، این کتاب هم صمیمانه و هم خنده دار است. شور با یاری پروفسور تاد می، ما را در 13 فصل هدایت می نماید که با این سوال آغاز می گردد: آیا باید بی علت به صورت دوستم بکوبم؟ او سپس به مفاهیم فلسفی که به طور فزاینده ای پیچیده تر می شوند و برترین روش برای نزدیک شدن به آن ها در زندگی روزمره می پردازد. شور با اعتراف کامل به محدودیت های خود، بر اهمیت ارتباط شخصی تأکید می نماید.

آیا باید بی علت به صورت دوستم بکوبم؟

او می نویسد: آثاری که در این کتاب مورد بحث قرار می گیرد همان هایی هستند که من دوست داشتم. چیزهایی هستند که برای من معنادار بودند، به نوعی لامپ کارتونی که بالای سرم می چرخیدند. این حس ساده ارتباط با چیزی مانند فلسفه، که جنگل بارانی بزرگ و متنوعی از ایده ها است، اهمیت دارد. نویسنده علاوه بر کاوش های لذت بخش در تاریخ فلسفه، لحظاتی از پشت صحنه برنامه تلویزیونی مکان خوب را نشان می دهد و به چیزهای عجیبی که در این رشته وجود دارد اشاره می نماید - به عنوان مثال، تصمیم جرمی بنتام برای قراردادن بقایای خود در یک دستگاه مومی سر اسکلت وحشتناک -که او آن را تمثال اتوماتیک نامید- که اکنون در دانشگاه کالج لندن به نمایش گذاشته می گردد. شور با حرکت با دقت و مکالمه وار در میان سؤالات به تدریج دشوارتر، به قول خود عمل می نماید که وارد به بعضی از کاربردهای عمیقاً گیج کننده و دردناک فلسفه اخلاق گردد، سؤال های واقعاً سختی که در زندگی روزمره باعث اضطراب و ناراحتی ما می گردد و اغلب به مشاجره های بلند با نزدیک ترین دوستان و خانواده مان منجر می شوند؛ البته به شیوه ای سرگرم کننده.

این متن، چه در خصوص مباحثه در چگونگی لذت بردن از چیزی که از نظر اخلاقی مشکل ساز است، چه مناظره در خصوص این که آیا ما اصلاً احتیاج به تصمیم گیری اخلاقی داریم، این متن مقدمه ای مرتبط و پیوسته و سرگرم کننده برای فلسفه عملی است. مانند برنامه مکان خوب، این کتاب یک سفر طنزآمیز و تفکربرانگیز به بعضی از سخت ترین پرسش های زندگی است.

شناسنامه کتاب

How to Be Perfect: The Correct Answer to Every Moral Question

by Michael Schur (Author)

Simon & Schuster (January 25, 2022)

304 pages/ ISBN-10 : 1982159316/ ISBN-13: 978-1982159313

منبع: کرکوسریویو

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آیا باید بی علت به صورت دوستم بکوبم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا باید بی علت به صورت دوستم بکوبم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید