ابلاغ بخشنامه بودجه 1401

به گزارش وبلاگ بانیما، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بخشنامه بودجه سال 1401 را ابلاغ کرد.

ابلاغ بخشنامه بودجه 1401

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ بانیما، شب گذشته سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم، بخشنامه بودجه سال 1401 کل کشور را سازمان برنامه و بودجه و دستگاه ها ابلاغ کرد.

در بخشی از متن بخش نامه آمده است: همه دستگاه ها با موضوع سازمان برنامه و بودجه کشور با اهتمام جدی و مساعی جمعی و با تدوین برنامه ای منظم و تلاشی فراگیر و منضبط، کشور را برای رشد اقتصادی 8 درصد و تحقق جهش اقتصادی در سال آینده مهیا نمایند.

بخش نخست بخشنامه بودجه سال 1401 به تحلیل آسیب های اقتصاد کلان کشور پرداخته است.

رویکرد های کلان بودجه سال 1401 با توجه به آسیب های مطروحه، جهت گیری های اساسی دولت در تدوین بودجه، سال 1401 عبارت است از 1) رشد اقتصادی با تمرکز بر ارتقای بهره وری، 2) ثبات اقتصادی، 3) عدالت محوری، 4) تغییر ساختار بودجه و تامین اقتصادی اقتصاد.

در بخش دیگری از متن بخشنامه آمده است: بر این اساس لازم است سازمان برنامه و بودجه کشور تقسیم کار ملی به صورت دستگاهی، استانی و شهرستانی را انجام دهد تا سهم هر یک از دستگاه ها و استان ها و شهرستان ها در تحقق جهت گیری های فوق الذکر مشخص گردد؛ به دستگاه های اجرایی و استان ها اختیارات کافی تفویض گردد تا منابع مورد نیار، تجهیز گردد و همه دستگاه های اجرایی از همه ظرفیت ها برای تحقق جهت گیری های بودجه کاستفاده نمایند.

لازم به ذکر است طبق آیین نامه داخلی مجلس، مهلت قانونی ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس 15 آذ ر است.

متن کامل بخشنامه بودجه سال 1401 را دریافت کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ابلاغ بخشنامه بودجه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ بخشنامه بودجه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید