بیش از 3 هزار احتیاج صنعتی در حوزه نانو شناسایی شد

به گزارش وبلاگ بانیما به نقل از معاونت علمی و فناوری، شناسایی نیازهای صنعتی و اتصال آنها به فناوران یکی از زنجیره های مهم در توسعه بازار محصولات فناورانه است. صنعت نانو نیز با ایجاد پل ارتباطی میان این دو بازوی مهم، نیازهای صنعت را پاسخ داده است.

بیش از 3 هزار احتیاج صنعتی در حوزه نانو شناسایی شد

شبکه تبادل فناوری نانو از ابتدای تاسیس(1394) تا امروز، 3 هزار و 252 احتیاج صنعتی را از یک هزار و 300 واحد صنعتی شناسایی و با استفاده از ابزارهایی مانند برگزاری رویدادهای تبادل فناوری، شرکت در نمایشگاه های تخصصی، همکاری با مشاوران خبره صنایع و کارگزاران تبادل فناوری، شناسایی تیم ها و افراد دارای پتانسیل در قالب برنامه چالش نوآوری و فناوری و بعلاوه حمایت از هسته های فناور، بعضی از آنها را به پاسخی فناورانه متصل نموده است.

بر همین اساس نیز بیش از 280 پروژه پیروز به حل مساله و بیش از 570 پروژه اجرایی شده است. از مجموع تقاضاهای ثبت شده در سامانه تبادل فناوری طی یک سال گذشته 963 مورد تقاضا از 238 متقاضی (220 متقاضی حقوقی و 18 متقاضی حقیقی) دریافت شده است که 170 پروژه از آنها در جریان اجرایی شدن واقع شده است.

آمارهای ارائه شده به وسیله ستاد توسعه نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حوزه تجهیزات، پلیمر، نانوکامپوزیت، رنگ و رزین، آب، پساب و محیط زیست، نساجی و نانوالیاف، صنایع فلزی و نانومواد، بیشترین تقاضاهای صنعتی و طرح های در دست اجرا را به خود اختصاص داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بیش از 3 هزار احتیاج صنعتی در حوزه نانو شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 3 هزار احتیاج صنعتی در حوزه نانو شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید