تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد ، مشخصات فنی تارا برقی

به گزارش وبلاگ بانیما، تارا EV خودرویی است که برای فراوری آن از محصولات تسلا الگو برداری شد. این صحبت کیوان وزیری مدیر عامل شرکت تام ایران خودرو در مراسم رونمایی از این محصول ایرانی برقی بود.

تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد ، مشخصات فنی تارا برقی

وبلاگ بانیما - تجاری شدن پروژه ساخت تارا EV برای ایران خودرو 45 میلیارد تومان هزینه داشت. این خودرو برقی ایرانی با حضور مدیر عامل ایران خودرو و مدیر عامل شرکت های تام و جتکو به نمایش گذاشته شد.

آیا برای ساخت خودرو تارا بر قی از خودروهای تسلا الگو برداری شده است؟

تارا EV

کیوان وزیری مدیر عامل شرکت تام: اینکه از تسلا الگو برداری کردیم موضوع اشکال داری نیست و رسما اعلام می کنیم که این کار را انجام دادیم. البته صرفاً به عنوان یک الگو. اینکه ما در هر صورت باید برترین الگو های جهان را مرجع قرار دهیم، کار با افتخاری است. ولی با افتخار تر از آن این است که بصورت دانش بنیان، علم طراحی و علم ساخت قطعات خودزو تارا برقی را انجام می دهیم.

کیوان وزیری درمورد قیمت تمام شده این خودرو برقی گفت: اگر برای فراوری انبوه از ما حمایت گردد قیمت تمام شده این محصول برقی برای مصرف کننده رضایت بخش است.

مشخصات فنی تارا EV

تارای EV مجهز به یک الکتروموتور به قدرت 120 کیلووات (160 اسب بخار) و گشتاور 300 نیوتن متر است. این الکتروموتور قادر است شتاب صفر تا صد کیلومتر 9 ثانیه ای را در اختیار راننده قرار دهد. حداکثر سرعت اعلامی برای تارا EV نیز 140 کیلومتر در ساعت است.

موتور الکتریکی تارا EV از نوع القایی و سه فاز است. این محصول ایران خودرو با توجه به باطری 45 کیلوواتی خود اندازه پیماشی برابر با 300 کیلومتر را دارد.

ایران خودرو در زمان رونمایی از این خودرو برقی گفت که مدت زمان شارژ سریع این خودرو برقی، 30 دقیقه است. وزن تارا EV هم با توجه به پک باتری های آن 1550 کیلوگرم است.

تست تصادف تارا EV

محسن رضایی منش (معاون تحقیقات طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو) درمورد تست تصادف تارا EV گفت: ما با مراکزی در اسپانیا و المان در ارتباط هستیم و همکاری داریم. قرار است یک نسخه از تارا EV را برای تست تصادف به این مراکز ارسال کنیم.

او ادامه داد: اگر آن تست ها انجام نگردد نمی توانیم موضوعات استانداری مربوط یه این خودرو برقی را پاس کنیم. در نتیجه این کار در دستور کارمان است.

کیوان وزیری افزود: مهمترین چالش و در واقع نگرانی ما این است که این موضوع در ایران خودرو ابتر بماند. بعلاوه ما برای فراوری انبوه احتیاج به حمایت از دولت داریم.

داود اسماعیل پور مدیر عامل جتکو نیز اضافه نمود: اجرای پروژه خودرو های برقی به نوبه خود یک نوآوری است. تمام قطعات این خودرو در داخل کشور فراوری شد و البته سلول های باتری تارا EV وارد شدند.

او صحبت های خود را اینگونه ادامه داد که: برای این پروژه که هدف ما ساخت سه دستگاه تارا EV بود، 45 میلیارد تومان هزینه شد. در پروژه بعدی هم هدف ما فراوری 20 دستگاه خودرو برقی است که مبلغ آن پروژه قطعاً بالاتر خواهد بود.

چند دستگاه تارا EV فراوری خواهد شد؟

تارا EV

مدیر عامل جتکو درباره فراوری انبوه تارا EV تأکید کرد که اولین تارگت شرکت، فراوری 5/000 دستگاه از این خودرو است. اما یکی از سوالات مهم درباره این محصول برقی، بحث تأمین قطعات آن است.

داود اسماعیل پور در اینباره گفت: برای الکترو موتور این محصول برقی با شرکت های رادسا و موتوژن همکاری کردیم. درایور ها با شرکت های مانا و صنعت پیشرو مذاکره شد و پکیجینگ باتری در خود شرکت جتکو صورت گرفت. البته سلول های باتری وارداتی است. گفتنی است که با صبا باتری مذاکراتی شد که درصورت فراوری انبوه احتیاج ما را برآورده خواهند کرد.

ایران خودرو برای زیر ساخت خودروهای برقی با شرکت مپنا وارد همکاری شد. تارا EV گرچه رونمایی شد، اما صرفاً یک خودرو تبلیغاتی است.

این خودرو برقی زمانی از سوی مشتری ایرانی پذیرفته خواهد شد که اول از همه حداقل با قیمتی مناسب فروخته گردد. در مرحله دوم زیر ساخت خودروهای برقی در کشورمان وجود ندارد و هنوز خریدار یک خودرو برقی نمی تواند با خودرو خود سفرهای طولانی را تجربه کند.

در گام سوم مشتری ایرانی در پی پاسخ به این پرسش است که اگر این خودرو خراب شد، آیا قطعات لازم برای آن وجود دارد؟ فراموش نکنیم که در حال حاضر بسیاری از خودروهای داخلی با مسائل بسیاری رو به رو هستند.

تارا ایران خودرو لادا پریورا روسیه خواهد شد اما به یک شرط

مان eTruck با پیمایش 800 کیلومتری به بازار می آید / همه چیز درباره کامیون برقی مان

مرسدس بنز eActros LongHaul کامیون 800 اسب بخاری برقی با 500 کیلومتر پیمایش

منبع: بیت ران

به "تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد ، مشخصات فنی تارا برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد ، مشخصات فنی تارا برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید