ثبت رکورد تازه گردشگری بین المللی در سراسر دنیا

به گزارش وبلاگ بانیما، سفر و گردشگری بین المللی در سال 2017 رشد 7 درصدی داشته است.

ثبت رکورد تازه گردشگری بین المللی در سراسر دنیا

سازمان دنیای جهانگردی (WTO) از سفر 1.323 میلیارد نفر در سال 2017 و رشد 7 درصدی جهانگردی بین المللی و بعلاوه ثبت چند رکورد نو اطلاع داد.

بر اساس نوترین آمار ارقام ارائه شده از سوی این سازمان، از سال 2010 تا به امروز رشد 7 درصدی جهانگردی ورود جهانگردان بین المللی در سال گذشته میلادی بالاترین رشد بوده است که در راستای آن با افزایش چشمگیر صادرات ایجاد شده به وسیله جهانگردی به ارزش 1.6 تریلیون دلار همراه بوده است تا این صنعت نام خود را به عنوان سومین بخش صادراتی بزرگ دنیا به ثبت برساند.

بر این اساس، شمار جهانگردان بین المللی در سال 2017 به رقم 1.323 میلیارد نفر رسیده است که با رشد 84 میلیون نفری در مقایسه با سال گذشته آن همراه بوده است. این هشتمین سال پیاپی است که جهانگردی بین المللی با رشد مثبت همراه بوده، اما با 7 درصد بالاترین رشد آن در سال 2017 به ثبت رسیده که با رشد 8 و 9 درصدی منطقه ها اروپا و آفریقا به ترتیب برترین عملکرد را داشته اند.

بعلاوه در سال 2017 اندازه درآمدهای حاصل از جهانگردی نیز با 5 درصد افزایش به 1.3 تریلیون دلار رسیده است. از سویی دیگر جهانگردان بین المللی نیز بواسطه حمل و نقل برای کشورهای مختلف 240 میلیون دلار دیگر درآمدزایی نموده اند که این امر موجب رسیدن ارزش صادرات جهانگردی به 1.6 تریلیون دلار شده است.

قاره اروپا با 51 درصد (671 میلیون نفر جهانگرد) از مجموع 1.323 مییلیارد جهانگرد بین المللی ثبت شده در سال 2017، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با آمار سال 2016 نشان از رشد 8 درصدی دارد.

در مقایسه با سال 2016 آمارهای جذب جهانگرد آمریکا، آفریقا و خاورمیانه به ترتیب شاهد رشد 3، 9 و 4 درصدی بوده اند تا بتوان قاره آفریقا را در جذب جهانگردی در سال 2017 و در سراسر دنیا دارای بیشترین رشد دانست.

از لحاط اندازه هزینه کرد، جهانگردان چینی با 258 میلیارد دلار همچنان پرخرج ترین جهانگردان دنیا هستند و پس از آن، جهانگردان آمریکایی با 135 میلیارد دلار، آلمانی ها با 84 میلیارد دلار، جهانگردان بریتانیایی با 62 میلیارد دلار و فرانسوی ها با 41 میلیارد دلار در جایگاه های بعدی پرخرج ترین جهانگردان بین المللی قرار گرفته اند.

سازمان دنیای جهانگردی در پیش بینی خود درباره شرایط جهانگردی بین المللی بیشترین رشد را در سال 2018، با 5 تا 7 درصد برای قاره آفریقا متصور شده و انتظار می رود در امسال میلادی شاهد رشد 4 تا 6 درصدی در عرصه جذب جهانگرد بین المللی در منطقه خاورمیانه نیز باشد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "ثبت رکورد تازه گردشگری بین المللی در سراسر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت رکورد تازه گردشگری بین المللی در سراسر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید