حرکات یوگا باعث سفت شدن عضلات بدن می شود؟

به گزارش وبلاگ بانیما، خبرنگاران: شاید تصور کنید انجام تمرینات و حرکات یوگا عضلات بدن را به مقدار زیادی به تحرک در نمی آورد، ولی حقیقت این است که این حرکات بسیار شدیدتر از چیزی که به نظر می رسند، عضلات و ماهیچه ها را درگیر می کنند.

حرکات یوگا باعث سفت شدن عضلات بدن می شود؟

در ادامه مطلب حقایقی فاش می گردد که نشان می دهد چگونه حرکات یوگا باعث سفت شدن ماهیچه ها می گردند. از طرفی به زودی از شایعات نادرست در مورد این ورزش نیز آگاه می شوید. این فعالیت یعنی ورزش یوگا در زمانی که در حال حفظ تعادل بدن خود هستید، باعث هماهنگ شدن بدن و ذهن می گردد. یکی از نکات جذاب در مورد تمرینات یوگا، افزایش تمرکز بر ماهیچه ها است.

تمرینات یوگا به قدرت شما کمک می کند

یکی از دلایلی که تمرینات یوگا باعث سفت شدن ماهیچه های بدن می گردد، کمک به قوی و نیرومند شدن بدن است. البته همه تمرینات و مدل های یوگا این مزیت را ندارد. برخی از حرکات یوگا آمادگی جسمانی و حالت ورزشی بیشتری نسبت به بقیه دارند، برای مثال یوگای هشت مرحله ای یا یوگای آشتانگا، وین یاسا و یا یوگای قدرتی از بهترین مدل های یوگا برای قدرتمند کردن بدن محسوب می گردد.

آشتانگا:

شامل وضعیت های مختلف در انواع متوالی، سیال و ثابت می گردد. انجام این حرکات به سرعت انجام می گردد و نباید از تغییر یک حرکت به حرکت بعدی استراحت کنید.

وین یاسا:

این مدل یوگا به نام یوگای روان و در گردش نیز شناخته می گردد و شامل انجام حرکت آسانا می گردد. این حرکت الگوی معینی دارد و بدن را به آرامی به گردش در می آورد.

یوگای قدرتی:

این مدل یوگا متشکل از حرکات تناسب اندام و پیلاتس است. موسیقی که در حین این حرکات شنیده می گردد از جاز تا هیپ هاپ و سول متفاوت است. این حرکات به نوعی نوآورانه به شمار می رود.

حالات بدن چالش برانگیز هستند

برخی از وضعیت های خاص در یوگا چالش برانگیز هستند. برای مثال حرکت کلاغ یا باکاسانا برای افراد مبتدی مناسب نیست. در این حرکت حفظ تعادل و قدرت دست ها اهمیت زیادی دارند. هر آسانا (تمرینات اصلی و وضعیت های یوگا) باید برای مدت زمان معینی نگه داشته گردد. برخی از آن ها با استفاده از وزن بدن انجام می گردد. همین نکته باعث سفت شدن عضلات بدن و به کار افتادن آن ها می گردد. برخی از وضعیت ها را عبارتند از:

حرکت سلام بر خورشید (پوروت آسانا):

برای کاهش وزن و هماهنگی و قدرت دست ها ایده آل است.

حرکت صندلی (اوتکات آسانا):

علاوه بر حفظ تعادل بدن، به قدرتمند شدن و به کار افتادن روده و پا کمک می کند.

حرکت آهن (اوتیتا چاتورانگا دانداسانا):

عضلات دست، پا و روده را درگیر می کند. بسیار مهم است که بدن خود را وادار به انجام این حالت نکنید چرا که اگر بدن شما انعطاف کافی نداشته باشد و به تازگی به یوگا روی آورده اید، ممکن است با اجبار به انجام حرکت به خود آسیب برسانید. با وجود اینکه به نظر نمی رسد این وضعیت ریسک های زیادی را شامل گردد، ولی باید مراقب باشید که باعث صدمه دیدن خود نشوید.

تمام بدن خود را به فعالیت در می آورید

در حین انجام حرکات و تمرینات یوگا، عضلات بدن در حال سفت شدن هستند چرا که به صورت جداگانه کار نمی کنند. شما برای اینکه به یک وضعیت معین برسید، همه عضلات را به طور همزمان استفاده می کنید. برای مثال اگر در حال انجام حرکت زاویه در هشت در یوگای پیشرفته هستید، بر روی عضلات سینه، دست ها (عضلات دو سر بازو و سه سر بازو)، شانه ها، پا ها و عضلات شکم کار می کنید. در این حرکات مانند زمانی که وزنه های ورزشی را بلند می کنید، فقط با یک گروه از عضلات درگیر نیستید، بلکه تعداد زیادی ماهیچه در یک زمان به کار می افتند.

به دلیل اینکه تعداد زیادی از ماهیچه ها در یک زمان کار می کنند، برخی از این عضلات باید برای انجام صحیح حرکت، یکدیگر را حمایت کنند. اگر قسمت های مورد نظر بدن به عنوان یک واحد فعالیت نکنند، شما نمی توانید آن حرکت یوگا را به درستی انجام دهید.

با انجام تمرینات یوگا، عضلات بدنتان به تدریج کار می کنند

با ورزش کردن و انجام تمرینات مختلف، عضله سازی در بدن سریعتر انجام می گردد. مزایای تمرینات یوگا نیز می توانید بیشتر از کار با دستگاه های ورزشی تاثیرگذار باشند. یوگا عضله سازی را در بدن به تدریج انجام می دهد و به طور هم زمان حفظ تعادل را تقویت کرده و باعث می گردد به آرامش ذهنی بیشتری دست پیدا کنید.

یوگا می تواند در کنار انجام دیگر تمرینات ورزشی به صورت مکمل نیز عمل کند. هر چند اگر می خواهید بدنتان را هماهنگ کرده و آن را قوی تر کنید، تمرینات یوگا به خودی خود کافی هستند تا به اهداف خود دست پیدا کنید. کلید دستیابی به آن ها نیز استقامت و استمرار در انجام تمرینات و حالت های پیشرفته و سخت تر است. بسکمک از حالت های یوگا در ابتدای شروع به نظر سخت و نا امید کننده می رسند، ولی باید بدانید که برای رسیدن به وضعیت صحیح یوگا نیاز به زمان دارید.

آیا شما هم تمرینات یوگا را به صورت منظم در برنامه خود قرار داده اید؟ بعد از چند ماه تغییرات را در بدن خود مشاهده کرده اید؟ توصیه می گردد برای سلامت بدن خود و استفاده از مزایای حرکات ورزشی، تمرینات یوگا را هر چه سریعتر دنبال کنید.

منبع: steptohealth

منبع: برترین ها

به "حرکات یوگا باعث سفت شدن عضلات بدن می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکات یوگا باعث سفت شدن عضلات بدن می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید