حکم بازداشت 1112 نفر در ترکیه به اتهام عضویت در گروه گولن

به گزارش وبلاگ بانیما، نیروهای اداره مبارزه با تروریسم پلیس آنکارا حکم بازداشت 1112 نفر در سراسر ترکیه را به اتهام تبانی در آزمون ورودی نیروهای پلیس و عضویت در گروه فتح الله گولن صادر کرد.

حکم بازداشت 1112 نفر در ترکیه به اتهام عضویت در گروه گولن

به گزارش ایرنا به نقل از سایت خبری هابرلر، دادستانی آنکارا دستور بازداشت 1112 مظنون به ارتباط با شبکه گولن را در 78 استان در سراسر ترکیه صادر نموده است. اتهام این افراد، تبانی در آزمون ورودی نیروهای پلیس در سال 2010 به نفع گروه فتح الله گولن روحانی مخالف دولت آنکارا می باشد.

براساس این گزارش این افراد که حکم بازداشت آنان صادر شده، همگی جزو برگزارنمایندگان کلیدی آزمون ورودی نیروهای پلیس در سال 2010 هستند. ترکیه گروه فتح الله گولن را به نفوذ همه جانبه و سازمان یافته در دولت متهم می نماید.

دولت آنکارا همچنین مدعی است که اقدام به کودتا در این کشور توسط هواداران فتح اله گولن رهبر مخالفان دولت ترکیه و با دستور مستقیم وی، عملی شده است. بر اساس این ادعا، گولن با تشکیل گروهی موسوم به فتو و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای 2016(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی نموده است.

بر این اساس، دولت آنکارا چند روز پس از کودتای نافرجام با تصویب قانون وضع فوق العاده، برخورد با عوامل کودتا و گروه گولن را شروع کرد.

گولن که از سوی دولت ترکیه متهم اصلی کودتای نافرجام 25 تیرماه سال 1395 است، این اتهام را رد نموده است. وی بیش از 17 سال است که در ایالت پنسیلوانیای آمریکا ساکن بوده و استرداد او به ترکیه جزو خواسته های دولت اردوغان از دولت اوباما بود که با مخالفت دولت قبلی آمریکا روبرو شده و موجب تیره شدن روابط دو کشور شد.

مقامات ترکیه در دیدار با همتایان خود، دولت جدید آمریکا را نیز هنوز نتوانسته اند نسبت به اعاده و تحویل گولن متقاعد نمایند و تاکنون هشت درخواست استرداد وی، با جواب منفی مقامات واشنگتن روبرو شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "حکم بازداشت 1112 نفر در ترکیه به اتهام عضویت در گروه گولن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم بازداشت 1112 نفر در ترکیه به اتهام عضویت در گروه گولن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید