ژنرال پترائوس: خروج از سوریه باعث بهره برداری دشمنان آمریکا می گردد

به گزارش وبلاگ بانیما، یک ژنرال چهاره ستاره اسبق آمریکایی از تصمیم دونالد ترامپ در زمینه خروج نیروهای این کشور از شمال شرقی سوریه به شدت انتقاد کرد.

ژنرال پترائوس: خروج از سوریه باعث بهره برداری دشمنان آمریکا می گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بانیما، ژنرال دیوید پترائوس رئیس پیشین سیا و از فرماندهان ارشد اسبق نیروهای مسلح این کشور طی نشستی در شهر ابوظبی در امارات متحده عربی از طرح دونالد ترامپ در خارج ساختن نیروهای آمریکا از سوریه انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه اماراتی نشنال دیوید پترائوس در نشستی به میزبانی موسسه بیروت که در ابوظبی برگزار گردید، از تصمیم دونالد ترامپ در خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه به شدت ابراز تاسف کرد.

وی در این زمینه گفت، بیم آن را دارد که دشمنان آمریکا از این مسئله بهره برداری نمایند زیرا این امر به مواضع این کشور لطمه زده و به دوستان و شرکای آمریکا نیز لطماتی می زند.

بر اساس این گزارش، عملیات نظامی ارتش ترکیه و عناصر گروهک ارتش آزاد از چهارشنبه هفته گذشته در شمال سوریه شروع شده است. روز گذشته (یکشنبه) کردهای سوری اعلام کردند که پس از قطع امید از آمریکا، از دولت دمشق خواسته اند تا وارد مناطق شمال سوریه گردد. آمریکا نیز متعاقب حملات ترکیه در روزهای گذشته هزار نظامی خود را از سوریه خارج ساخت. (جزئیات بیشتر)

به نوشته نشنال، این ژنرال چهار ستاره آمریکایی در این زمینه گفت: عمیقا نگران هستم که خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه به تجدید حملات داعش در سوریه و فراتر از آن، به بهره برداری ایران و روسیه و این برداشت مبنی بر این که ایالات متحده شریک غیرقابل اطمینان است، منجر می گردد.

وی گفت که معتقد است خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه می تواند به تلفات قابل توجه برای شرکایی که به شکست داعش یاری کردند نیز منجر گردد.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا در مورد خروج نظامیان این کشور از سوریه گفت، زمان آن رسیده که آمریکا از جنگ های بی خاتمه مسخره در منطقه غرب آسیا رها گردد. (جزئیات بیشتر)

ارینا زوایاگلسکایا تحلیلگر روس حاضر در این نشست نیز به تحلیل مواضع روسیه در خاورمیانه پرداخت.

این کارشناس روس گفت: روسیه ثابت کرد که می تواند شریک قابل اعتماد باشد. مسکو ثابت کرد که می تواند با حمایت از شرکایش مؤثر باشد. روسیه نشان داده که قادر است روابط خوبی با بازیگران مختلف داشته باشد.

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس

به "ژنرال پترائوس: خروج از سوریه باعث بهره برداری دشمنان آمریکا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال پترائوس: خروج از سوریه باعث بهره برداری دشمنان آمریکا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید