خبرنگاران آمار منازل نیازمند احداث و تعمیر در مناطق سیل زده خوزستان افزایش یافت

به گزارش وبلاگ بانیما، اهواز - خبرنگاران - رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ارزیابی جدید انجام شده توسط بنیاد مسکن، مشخص کرد که تعداد خانه هایی که در جریان سیل اخیر خوزستان خسارت دیده و نیاز به احداث و تعمیر دارند بیشتر از ارزیابی قبلی است.

خبرنگاران آمار منازل نیازمند احداث و تعمیر در مناطق سیل زده خوزستان افزایش یافت

حامد روحانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ بانیما در اهواز افزود: ارزیابی اولیه نشان می داد که در جریان سیلاب فروردین امسال یک هزار و 542 واحد روستایی در خوزستان تخریب، و به هشت هزار و 450 واحد روستایی آسیب رسید و 84 واحد مسکونی شهری زیر 25 هزار نفر جمعیت تخریب و به یک هزار و 112 واحد آسیب جدی وارد شد ولی هم اکنون شمار منازل نیازمند برای احداث و تعمیری در مناطق سیل زده خوزستان افزایش داشته است.

وی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی اجرا شده سه هزار و 351 واحد مسکونی در خوزستان نیاز به احداث، و 12 هزار و 650 واحد در مناطق روستایی و شهری نیاز به تعمیر دارند.

روحانی افزود: احتمال دارد شمار منازل تخریبی و احداثی ناشی از سیل اخیر در خوزستان در ارزیابی های آینده افزایش یابد.

کار تعمیر 200 واحد مسکونی خسارت دیده انتها یافت

رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه با اشاره به اینکه عملیات بازسازی منازل تعمیری در خوزستان شروع شده گفت: عملیات بازسازی چهار هزار و 148و احد تعمیری شروع شده و 200 واحد آن به انتها رسیده است.

به گفته وی تاکنون 10 هزار و 421 پرونده واحدهای مسکونی روستایی و شهری خوزستان آسیب دیده از سیل به بانک ها رفته که از این تعداد یک هزار و 587 پرونده منجر به عقد قرار داد شده و به یک هزار و 200 نفر نیز تسهیلات پرداخت شده است.

طبق مصوبه هیات دولت قرار است به هر خانوار خسارت دیده ناشی از سیلاب، 50 میلیون ریال کمک بدون عوض معیشتی و 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت شود. طبق همین مصوبه، برای بازسازی واحد مسکونی روستایی 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 100 میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت می شود که این مبلغ در مناطق شهری 500 میلیون ریال تسهیلات و 120 میلیون ریال کمک بدون عوض است.

رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه با اشاره به اینکه روند همکاری بانک های در خوزستان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به شروع شده ابراز امیدواری کرد تا انتها هفته جاری تعداد بیشتری از پرونده های ارسالی بنیاد مسکن منجر به عقد قرارداد شود.

پرداخت 115 میلیارد ریال وام بدون عوض به سیل زدگان خوزستانی

رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون 115 میلیارد ریال وام بدون عوض معیشتی و تعمیری از سوی بنیاد مسکن به ساکنان سیل زده خوزستان پرداخت شده است.

روحانی با بیان اینکه سقف وام معیشتی و تعمیری بدون عوض بین 20 تا 50 میلیون ریال است افزود: پرداخت وام بدون عوض همچنان ادامه دارد.

به گزارش وبلاگ بانیما سیلاب فروردین امسال و سیل های آذر و بهمن 1397 خوزستان دست کم 125 هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی 400 هزار نفر در 21 شهرستان این استان تاثیر گذاشت.

6065 / ‬ 6037

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آمار منازل نیازمند احداث و تعمیر در مناطق سیل زده خوزستان افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار منازل نیازمند احداث و تعمیر در مناطق سیل زده خوزستان افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید