خبرنگاران استاندار: 900 کیلومتر جاده روستایی در کردستان آسفالت شد

به گزارش وبلاگ بانیما، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان گفت: طی سه سال 20 درصد اعتبارات راهسازی به راه روستایی اختصاص یافت که در نتیجه آن 900 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

خبرنگاران استاندار: 900 کیلومتر جاده روستایی در کردستان آسفالت شد

بهمن مرادنیا عصر چهارشنبه در شورای هماهنگی ترافیک کردستان گفت: باید کوشش کنیم که 300 کیلومتر راه روستایی وعده داده شده هم انجام گردد.

وی افزود: در حوزه راه های اصلی هم راستا سنندج - مریوان 87 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و راستاهای سروآباد - کامیاران و سقز - مریوان هم سال جاری به اتمام می رسد.

مرادنیا با بیان اینکه مجموعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل باید جدی تر پای کار بیاید بویژه کریدور شمال جنوب مهم است یادآور شد: باتوجه به تخصیص اعتبارات لازم، تملک اراضی و مشکل معارضین در محور کامیاران باید حل گردد.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در حوزه زیرساخت ها و راهسازی در حال اجرا است که عقب ماندگی های گذشته را نیز جبران می نماید افزود: همه باید کوشش نمایند با بهبود زیرساخت های جاده ای و افزایش ایمنی آن امنیت مردم در راه ها افزایش یابد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع وانت بارها در خیابان های شهری به معضلی جدی تبدیل شده که چهره شهر را هم نامناسب نموده و ترافیک را افزایش داده است.

مرادنیا با بیان اینکه ساماندهی و کنترل وانت بارهای سطح شهر خواسته عموم مردم است افزود: بعد از تصویب ساماندهی این وانت ها و اختصاص محل هایی برای استقرار آنها نباید اجازه داد وانت های جدیدی در خیابان ها مستقر شوند.

فرمانده انتظامی کردستان هم در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون (چهار ماه) تصادفات برون شهری 15 نفر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد تلفات افزایش یافته است.

سردار علی آزادی افزود: تعداد تلفات تصادفات درون شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این چهار ماه تعداد مصدومین 25 درصد معادل 627 نفر کاهش یافته است یادآور شد: در تصادفات درون شهری خودروی سواری پژو 22 درصد و خودروی سواری پراید 18 درصد مقصر شناخته شده است.

سردار آزادی افزود: در تصادفات برون شهری هم خودروهای سواری پژوه 405 و پراید باهم 15 درصد و ناوگان باربری هم 15 درصد مقصر شناخته شد.

رییس پلیس راه استان کردستان هم در این نشست گفت: 47 درصد تصادفات استان به دلیل واژگونی بوده است که علت آن هم سرعت غیرمجاز است.

سرهنگ عیسی گوهری گفت: پیشنهاد می کنیم برای کاهش تصادفات ناشی از واژگونی تعداد دوربین های کنترل سرعت و سامانه های ثبت تخلف افزایش یابد.

وی افزود: سرعت در محورهای روستایی هم بالا رفته است که پیشنهاد می کنیم محدوده مسکونی و حدود سرعت با نصب تابلو در این محورها معین گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان هم گفت: از سال 90 میزان تلفات ناشی از تصادفات هرساله کاهش یا افزایش یافته است و شاهد کاهش چشمگیری در این آمار نبوده ایم.

محمدراشد مدرس گرجی با بیان اینکه تصادفات در بزرگراه ها مشاهده می گردد و تنها نوع تصادف تغییر نموده است افزود: برای کاهش تصادفات احتیاج به آموزش و ارتقای رفتار ترافیکی رانندگان داریم.

وی با اشاره به اینکه 47 درصد تصادفات بر اثر واژگونی خودرو و 44 درصد بر اثر برخورد 2 خودرو بوده است یادآور شد: 86 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح ترمز ای بی اس نداشته و 90 درصد کیسه هوا نداشته است.

رییس سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری سنندج هم در این نشست گفت: 85 درصد ناوگان اتوبوس شهر سنندج مربوط به بخش خصوصی است که که با اتمام قرارداد 45 اتوبوس معادل 60 درصد از این بخش از شبکه حمل و نقل درون شهری خارج می شوند.

امیر جمشیدنژاد گفت: لازم است با تامین اعتبار لازم این بخش را راضی به ادامه همکاری برای سه سال دیگر کنیم چراکه امکان افزودن ناوگان جدید اتوبوس وجود ندارد.

وی افزود: با پنج میلیارد تومان می گردد قرارداد همه 45 دستگاه را تمدید کرد این در شرایطی است که قیمت خرید یک اتوبوس سه میلیارد تومان است که هزینه بالایی خواهد بود.

جمشیدنژاد افزود: از سه هزار و 93 دستگاه تاکسی موجود در سنندج یک هزار و 799 تاکسی معادل 58 درصد ناوگان عمر بالای 10 سال دارد و خودروی فرسوده محسوب می گردد.

وی یادآور شد: می توان برای نوسازی این تاکسی ها از تسهیلات کم بهره 50 میلیون تومانی برای هر دستگاه به وسیله صندوق کارآفرینی امید بهره برد و این ناوگان را نوسازی کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار: 900 کیلومتر جاده روستایی در کردستان آسفالت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: 900 کیلومتر جاده روستایی در کردستان آسفالت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید