خبرنگاران 9 هزار راننده حرفه ای جاده ای در زنجان فعالیت می کنند

به گزارش وبلاگ بانیما، زنجان- خبرنگاران- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: 9 هزار راننده حرفه ای حمل ونقل کالا و مسافر در این استان فعال هستند که 2 هزار راننده مربوط به بخش مسافر و هفت هزار راننده مربوط به حمل ونقل کالا است.

خبرنگاران 9 هزار راننده حرفه ای جاده ای در زنجان فعالیت می کنند

عبدالحسین علی اکبری شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، مجموع شرکت های حمل ونقل برون شهری را 120 شرکت خواند و گفت: 80 شرکت مربوط به حمل ونقل کالا و 40 شرکت نیز مربوط به حمل مسافر بوده و تعداد معدودی از بین هرکدام از این شرکت ها بین المللی هستند.

وی با اشاره به فعالیت پنج هزار وسیله نقلیه عمومی درسطح استان زنجان گفت: 890 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری و بیش از چهار هزار دستگاه نیز انواع ناوگان حمل ونقل کالا است.

علی اکبری با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 7.7 میلیون تُن بار در سطح استان جابه جا شده است، افزود: خاک معدنی و سیمان به ترتیب با 1.3 و 1.25 میلیون تُن به ترتیب بیشترین میزان حمل بار بودند همچنین در سال گذشته 1.4 میلیون مسافر برون شهری جابه جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه کرایه اتوبوس های مسافری همه ساله در اواخر اسفند به میزان 20 درصد افزایش یافته و بعد از تعطیلات نوروزی به حالت قبلی بازمی گشت، گفت: این کار در اسفند 98 انجام و در فروردین 99 به حالت قبلی برگشت اما پروتکل های بهداشتی برای فاصله گذاری فیزیکی و کاهش شمار مسافران سبب شد تا دوباره از ابتدای اردیبهشت ماه قیمت ها افزایش یابد.

وی افزود: در بخش کالا نیز با توجه به آثار تورمی، افزایش کرایه ها از اوایل سال در سطح کشور آغاز و در خردادماه، افزایش قیمت بر پایه تُن- کیلومتر به میزان 30 درصد به صورت ملی ابلاغ شد.

علی اکبری گفت: در هزینه های جاری ناوگان حمل ونقل جاده ای شاهد افزایش قیمت در اقلام اساسی از جمله قطعات و لوازم یدکی، دستمزدها و لاستیک هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: بر اساس جمعبندی از سطح بازار، مهمترین مشکل در حوزه لوازم یدکی، عدم ارائه فاکتور رسمی از فروشندگان تهران است.

ناصر فغفوری افزود: خریدهای نقدی از سوی رانندگان و عدم فروش محصولات ساخت داخل نیز مسائل بعدی هستند.

وی گفت: با توجه به پیگیری هایی که در سطح بازار اتفاق افتاده حتی تولیدکنندگان داخلی نیز به دلیل افزایش روزافزون قیمت ها از فروش کالاها خودداری می کنند که باعث ایجاد مشکل در حوزه لوازم یدکی می شود.

فغفوری گفت: مشکل خاصی در فروش لاستیک نیست و مشکل ایجاد شده به دلیل تغییر ارز تخصیصی از دولتی به نیمایی است زیرا محدودیت در منابع مالی ارزی سبب شده تا تخصیص ارز به واردات لاستیک خودرو، جزو اولویت ها نباشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان شرح داد: حتی برای تولید پارچه استخوان بندی لاستیک خودرو که بیش از 80 درصد در استان و در شرکت نخ تایر تولید می شود، ارز 4200 تومانی از ابتدای فروردین ماه سال جاری نمی توانیم بدهیم و تمام کالاها را با ارز نیمایی یا ارز حاصل از صادرات وارد می کنند.

وی گفت: دستورالعملی برای خرید و فروش لاستیک، ابلاغ شده که طبق آن واردکنندگان و تولیدکنندگان باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده و عامل ضمن خرید از سامانه، سند را از فروش عمده به خرده تبدیل کند.

فغفوری گفت: با این اقدام، قیمت لاستیک یکسان شده و دیگر لاستیک به قیمت دولتی و آزاد نخواهد بود و همچنین توزیع خارج از سامانه نیز توسط دستگاه های مربوطه نظارت و کنترل می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز گفت: اتوبوس های مسافری، حق حمل ونقل بار ندارند.

مرتضی ممیزی افزود: برخی از شرکت های مسافری، اقدام به ایجاد دفتر باربری کرده اند که باید جلوی آن گرفته شود.

وی گفت: این اقدام در زنجان نه ولی در برخی استان ها فرصت و وسیله ای برای حمل کالای قاچاق شده است.

به گزارش وبلاگ بانیما، در این جلسه، کنندگان انجمن ها و اتحادیه های صنفی به بیان نظرات و مسائل بخش خود پرداختند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 9 هزار راننده حرفه ای جاده ای در زنجان فعالیت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 9 هزار راننده حرفه ای جاده ای در زنجان فعالیت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید