خسارت سیلاب به جاده های جنوب کرمان

به گزارش وبلاگ بانیما، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: سیلاب به محور های ارتباطی در چهار شهرستان جیرفت، کهنوج، قلعه گنج و فاریاب خسارت وارد کرد.

خسارت سیلاب به جاده های جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار ، احسان شاهرخی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: سیلاب در شهرستان قلعه گنج سبب تخریب 15 آبنما در محور قلعه گنج رمشک، محور چاه المدین، ریگ چمران، بلبل آباد و شمزان به میزان 50 درصد و حجم خسارت 7 میلیارد و 500 میلیون تومان شد.

او اضافه نمود: سیلاب عصر دیروز و شب گذشته به محور های ارتباطی در چهار شهرستان جیرفت، کهنوج، قلعه گنج و فاریاب خسارت وارد کرد.

شاهرخی از تخریب و آسیب رسیدن به 8 پل لوله ای در محور قلعه گنج به جاسک با میزان خسارت ریالی 800 میلیون تومان اطلاع داد و اضافه نمود: در شهرستان قلعه گنج شن و گل لای سبب تخریب رادیه برید، دستک و شن زدگی 13 دستگاه پل در 7 محور ارتباطی این شهرستان شده است که میزان خسارت برآورد شده یک میلیارد تومان است.

شاهرخی از شن زدگی 23 دستگاه آبنما و آب بردگی در محور های روستایی کهنوج به نازدشت، کهنوج به چاهریگان، کهنوج به کوتک، کهنوج به عوض آباد رودبار اطلاع داد و گفت: کار بازگشایی دهانه پل ها در شهرستان ها توسط عوامل راهداری در حال اجرا است.

او از تخریب 600 متر دریواسیون (راهنمایی نماینده آب به دهانه پل ها) در شهرستان کهنوج اطلاع داد و گفت: حجم زیادی از راه های روستایی در شهرستان های جیرفت، کهنوج، فاریاب و قلعه گنج احتیاج به تیغ زنی دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: در شهرستان جیرفت هم 3 دستگاه آبنما در محور فرعی ماران قلعه تخریب شده است که حجم ریالی خسارت 500 میلیون تومان برآورد شده است.

احسان شاهرخی اضافه نمود: در حوزه شهرستان جیرفت 120 کیلومتر راه روستایی احتیاج به تیغ زنی دارد که با فعال شدن دستگاه های راهداری این مهم به تدریج و با توجه به حجم خسارت و اولویت علی رغم محدویت، کمبود دستگاه های راهداری و اعتبارات انجام خواهد شد.

شاهرخی توضیح داد: در شهرستان فاریاب هم سیلاب به 300 کیلومتر از محور روستائی مزرعه امام، محور فاریاب حرمه حاجی آباد و محور فاریاب موردان ارزوئیه هم خسارت وارد نموده است.

او از تخریب یک دستگاه ابنیه فنی در محور فاریاب - مزرعه امام اطلاع داد و گفت: 500 میلیون ریال خسارت به این ابنیه فنی وارد شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه عبور از آبنما های سیلابی خطر ناک است، از رانندگان خواست با توجه به اینکه همچنان شاهد ناپایداری ها و سیلابی شدن رودخانه ها در جنوب استان در چند روز آینده هستیم در جاده ها به ویژه مناطق کوهستانی سرعت مطمئنه را رعایت نمایند و با توجه به احتمال راهنمایی سنگ و شن به بستر راه ها جوانب احتیاط را رعایت نمایند.

شاهرخی گفت: شماره 141 مرکز مدیریت راه ها هم برای ارسال گزارش های مردمی از تخریب محور ها و اطلاع از وضعیت راه ها به صورت شبانه روزی فعال است.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خسارت سیلاب به جاده های جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت سیلاب به جاده های جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید