داستان شکست ماموریت مارینر I به خاطر یک مشکل کوچک برنامه نویسی

به گزارش وبلاگ بانیما، پرتاب موفقیت آمیز اسپوتنیک از طریق اتحاد جماهیر شوروی، مسابقه فضایی را در زمان جنگ سرد به اوج رساند و ایالات متحده تلاش کرد پاسخی در خور به آن بدهد.

داستان شکست ماموریت مارینر I به خاطر یک مشکل کوچک برنامه نویسی

یکی از تلاش ها، مارینر یک Mariner I بود که در سال 1962 برای مطالعه زهره پرتاب شد. طبق بیانیه ناسا، مجموع هزینه های تحقیق، توسعه، پرتاب و پشتیبانی برای سری فضاپیما های مارینر (از مارینر یک تا ده) تقریباً 554 میلیون دلار بود.

اگر این هزینه را با نرخ تورم این سال ها بسنجیم، کل هزینه آن با پول امروزی بیش از 5 میلیارد دلار می شود. اگر هزینه ها به طور مساوی بین هر 10 فضاپیما تقسیم شود، هزینه مارینر یک 500 میلیون دلار خواهد بود.

اتحاد جماهیر شوروی قبل از مارینر یک برای رسیدن به زهره تلاش کرده بود و شکست خورده بود. متاسفانه این فضاپیما که در 22 ژوئیه 1962 با موشک اتلس-آگنا به فضا پرتاب شد، مدت کوتاهی پس از پرتاب، دچار مشکل در سیستم هدایت شد و از کنترل خارج شد و در نهایت 294.5 پس از پرتاب به دستور افسر ایمنی پروژه منهدم شد.

اما چرا مشکل ایجاد شده بود.

در بررسی های بعدی، ناسا خط فاصله ای را در کد کشف کرد که باعث از کنترل خارج شدن آن شده بود.

البته ناسا سابقه ماموریت های ناموفق کمی نداشته، اما شکست ناشی از یک کاراکتر در کدنویسی از طریق برخی به عنوان هدر دادن فاجعه آمیز دلار های مالیات دهندگان تلقی شد.

فضاپیمای دوم در عرض چند ماه پس از شکست Mariner I آماده و به فضا پرتاب شد.

منبع: یک پزشک

به "داستان شکست ماموریت مارینر I به خاطر یک مشکل کوچک برنامه نویسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان شکست ماموریت مارینر I به خاطر یک مشکل کوچک برنامه نویسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید