دستور هند به توییتر برای سانسور توییتهای کرونایی

به گزارش وبلاگ بانیما، دولت هند از توئیتر خواسته تا 21 توئیت انتقادی از شیوه کنترل همه گیری کووید19 در این کشور را حذف کند و به همین دلیل به قانون استناد نموده است.

دستور هند به توییتر برای سانسور توییتهای کرونایی

دولت هند از توئیتر خواسته تا تعدادی از پیغام های انتقادی از شیوه کنترل شیوع کووید 19 در این کشور را حذف کند. این در حالی است که بعضی از این توییت ها توسط قانونگذاران محلی این کشور منتشر شده اند و تعداد موارد ابتلاء به بیماری در این کشور به نقطه بحرانی رسیده است.

سخنگوی این شبکه اجتماعی گفت پس از ثبت درخواست قانونی دولت هند، بعضی از این توئیت ها ممنوع شده است.

همچنین توئیتر فاش نموده دولت هند دستوری اضطراری برای سانسور توئیت ها صادر نموده است. در درخواست دولت هند که در 23 آوریل ثبت شده به 21 توییت اشاره شده است. بعضی از این توییت ها به یک قانونگذار محلی به نام روانت ردی و بعضی دیگر به یک فیلمساز به نام آویناش داس تعلق دارند.

در این درخواست به قانون فناوری اطلاعات 2000(Information Technology Act 2000) استناد شده است. سخنگوی توئیتر در بیانیه ای در این باره نوشته است: هنگامی که یک درخواست قانون دریافت می کنیم، آن را با توجه به قوانین توئیتر و همچنین قوانین محلی آنالیز می کنیم. اگر محتوا خلاق قوانین توئیتر باشد، از پلتفرم حذف می گردد. اگر معین گردد محتوای مذکور ناقض قوانین محلی است اما برخلاف قوانین شبکه اجتماعی نیست، دسترسی به آن فقط در هند ممنوع می گردد.

همچنین این شبکه اجتماعی به طور مستقیم درباره ممنوعیت محتوا به صاحبان حساب های کاربری اطلاع رسانی نموده است.

این در حالی است که تک کرانچ در گزارشی اشاره می نماید توئیتر تنها شبکه اجتماعی نیست که چنین درخواستی از سوی دولت هند دریافت نموده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "دستور هند به توییتر برای سانسور توییتهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور هند به توییتر برای سانسور توییتهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید