روغن گل رز برای آکنه

به گزارش وبلاگ بانیما، استفاده از روغن گل رز برای آکنه گزینه خوبی است، اما استفاده از آن روی جوش ها می تواند باعث تحریک شود و حتی باعث شدت گرفتن این شرایط شود. این مقاله در خصوص چگونگی کار روغن گل رز بحث می نماید و روش درمان

روغن گل رز برای آکنه

مترجم: سعید علیزاده

استفاده از روغن گل رز برای آکنه گزینه خوبی است، اما استفاده از آن روی جوش ها می تواند باعث تحریک شود و حتی باعث شدت گرفتن این شرایط شود. این مقاله در خصوص چگونگی کار روغن گل رز بحث می نماید و روش درمان مناسب که یک شخص از آن استفاده کند تا برترین نتایج حاصل شود.

روغن گل رز به وسیله استخراج دانه های بته گل سرخ فراوری می شود. این روغن به وسیله روش استخراج پرس سرد به دست می آید. استفاده از روغن گل رز برای آکنه در حال محبوب شدن است. با این حال، این روغن تنها در درمان زخم آکنه مفید است و نه خود آکنه. اعمال آن بر روی جوش حتی می تواند تعداد جوش ها را چند برابر کند.

چرا روغن گل رز برای جای زخم استفاده می شود؟

روغن گل رز حاوی رتینول یا ویتامین آ است که برای پوست خوب است و برای کاهش هر گونه جای زخم به کار می رود. بعلاوه حاوی روغن چرب امگا6 و امگا9 است. حاوی بتا کاروتن است که یک آنتی اکسیدان قوی و منبعی برای ویتامین آ است. این مواد در هویچ هم موجود هستند و هویچ هم برای مراقبت از پوست مفید است. هویچ حاوی ویتامین طبیعی ث و لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود.

این روغن حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که به مبارزه با رادیکال های آزاد و خارج کردن سموم از پوست یاری می نمایند. از آنجا که حاوی اسید لیپوئیک است حتی می تواند یاری کند از شر باکتری های مضر خلاص شوید. با این حال، همان چیز می تواند پوست را تحریک کند. بنابراین اگر شما دارای پوست حساس یا پوست دارای جوش هستید، در این صورت در پی محصولاتی باشید که عاری از لیپوئیک اسید هستند.

درمان جای زخم

می توانید با استفاده از روغن گل رز از هر نوع جای زخم خلاص شوید اما استفاده از آن برای درمان جوش ها ایده خوبی نیست. این روغن دارای خاصیت مرطوب نمایندگی است که به شما یاری می نماید از علایم کشیدگی پوست خلاص شوید. بعلاوه برای رنگ دانه های بیش از حد پوست خوب است و به بازگشت رنگ طبیعی پوست یاری می نماید. برای پیری زودرس پوست مفید است و پوست آسیب دیده به وسیله نور خورشید را ترمیم می نماید.

به طور کلی گل رز برای رهایی از جای زخم خوب است، این جای زخم می تواند شامل، جای جوش، جای سوختگی، جای کشش پوست، رنگ دانه بیش از حد و ... باشد. با این حال این روغن اگر در غلظت بالا استفاده شود می تواند آکنه را تشدید کند. برای استفاده از آن به اسم یک درمان طبیعی، اگر آن را با روغن های دیگر ترکیب کنید بهتر است. ترکیب روغن گل رز، روغن جوجوبا و روغن اسطوخودوس با نسبت 10 به 10 به 3 باشد. روغن جوجوبا یک مرطوب نماینده عالی است و روغن اسطوخودوس در کاهش ظاهر جای زخم فواید خودش را داراست. این درمان یک شبه تاثیرگذار نخواهد بود، بنابراین این درمان را باید چند ماه ادامه دهید تا اثرات آن را ببینید.

به غیر از کاربرد روغن گل رز برای مراقبت از پوست صورت، می توانید از دیگر ترکیبات خانگی برای کاهش ظاهر زخم و افزایش سرعت بهبود بهره ببرید. یک بسته پودر چوب صندل را با گلاب مخلوط کنید و روی پوست بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی صورت بماند و خشک شود. حال صورت خود را با آب سرد بشویید. این درمان را هفته ای دوبار انجام دهید.

اگر هنوز هم از عوارض آکنه مانند جوش و دانه های سر سیاه رنج می برید، در این صورت از سایر روغن های اساسی هم بهره ببرید. دو گزینه بهتر برای این کار روغن جوجوبا و روغن درخت چای است. روغن جوجوبا به مسدود سازی روغن سبوم یاری می نماید و روغن درخت چای باکتری ها را از بین می برد. هر دو روغن را به ترتیب در نسبت های 10 به 2 ترکیب کنید و روی جوش ها بمالید.

اطمینان حاصل کنید که از نوع مناسب روغن استفاده می کنید تا از سوزش و تشدید این شرایط جلوگیری شود. می توانید روغن ترکیبی دلخواه خودتان را بسازید تا تاثیر آن افزایش یابد.

برطرف مسئولیت: مطالب ارائه شده در این مقاله صرفا جهت آموزش هستند و نمی توانند جایگزینی برای توصیه های پزشک متخصص باشند.

منبع: راسخون

به "روغن گل رز برای آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن گل رز برای آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید