سیب زمینی تنوری، سالم ترین و خوشمزه ترین روش پخت سیب زمینی!

به گزارش وبلاگ بانیما، سیب زمینی تنوری یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین خوراکی هایی است که اغلب عموم مردم بسیار دوست دارد. در دستور امروز یکی از برترین، سالم ترین و ساده ترین روش های تهیه سیب زمینی تنوری در منزل را به شما آموزش می دهیم.

سیب زمینی تنوری، سالم ترین و خوشمزه ترین روش پخت سیب زمینی!

سیب زمینی تنوری که به آن سیب زمینی کبابی نیز می گویند یکی از فست فودهایی که در کنار انواع غذاها سرو می گردد. پوست کباب شده سیب زمینی، طعم نمک و ادیه آن، یک مکمل مناسب برای سرو انواع غذاها است.

متاسفانه این محصول خوشمزه اغلب به صورت غیر اصولی و در روغن چند بار استفاده شده تهیه و توزیع می گردد؛ علاوه بر این شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت موارد بهداشتی مزید بر دلیل شده تا جای ممکن غذاهای مورد احتیاج درون منزل تهییه شوند.

از فواید سیب زمینی هر چه بگوییم کم است سیب زمینی منبع ویتامین c , ویتامین b6 بوده و برای سلامتی بسیار مفید است. یک سیب زمینی کوچک حاوی 30 گرم کربوهیدرات است بعلاوه یک سیب زمینی پخته شده کوچک 129 کالری دارد.

تحقیقات نشان داده است خوردن بخشی از سیب زمینی (دوبار در روز) می تواند به کاهش فشار خون یاری کند.

سالم ترین راه برای خوردن سیب زمینی این است که ابتدا آنها را در مایکروویو بدون روغن و چربی طبخ کنید.

علاوه بر این موارد هزینه خرید سیب زمینی چندان زیاد نیست بنابراین شما می توانید یک غذای سالم، خوشمزه با هزینه پایین را در منزل تهیه و نوش جان کنید.

پس امروز با ما باشید تا با یک روش بسیار ساده و سالم پیش غذایی بسیار خوشمزه و لذیذ را مرحله به مرحله تقدیم حضورتان کنیم.

برای تماشا طرز تهیه سیب زمینی و پنیر (کیک سیب زمینی) کلیک کنین.

مواد مورد احتیاج برای پخت سیب زمینی تنوری:

سیب زمینیشش عدد میانه
نمک، زردچوبه،فلفل قرمزبه میزان دل خواه
آویشن، پودرسیر، پودر پاپریکا و رزماریبه میزان دل خواه
روغن زیتون یا روغن عادیسه قاشق غذاخوری

طرز تهیه سیب زمینی تنوری:

ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و با آب سرد بشویید و به ابعاد دل خواه برش بزنید. احتیاجی نیست سیب زمینی ها نازک باشند چون در روش کبابی تمام سیب زمینی به صورت کامل پخته می گردد.

بهتر است که دقت کنید میزان ها یکسان باشند تا همه به صورت یکسان پخته و طلایی رنگ گردد.

درون قابلمه مناسبی میزانی آب بریزید و منتظر بمانید تا آب به جوش بیاید؛ برای 6 عدد سیب زمینی میانه دو قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک دوم قاشق چای خوری فلفل قرمز اضافه کنید. با توجه به ذائقه تان این میزان قابل تغییر است.

زمانی که آب آغاز به جوشیدن کرد سیب زمینی های تکه تکه شده را درون قابلمه بیندازید.

مدت زمان طبخ به جنس سیب زمینی و ابعادی که شما آن ها را خرد کردید بعلاوه حرارت قابلمه بستگی دارد.

به صورت میانگین برای این میزان سیب زمینی با این ابعاد مدت زمان 15 دقیقه با حرارت میانه زمان احتیاج است تا سیب زمینی ها به حد دل خواه نرم شوند.

شما می توانید در این مرحله سیب زمینی ها را با یاری یک چنگال یا چاقو تست کنید با این کار متوجه می شوید که آیا سیب زمینی تا حد مطلوب نرم شده است.

زمانی که سیب زمینی تا حد دل خواه شما نرم شده بود آن را درون آب کش بریزید و منتظر بمانید تا خنک گردد.

توجه داشته باشید که سیب زمینی ها زیاد در آب نجوش اند و نرم نشوند برای طعم دهی به سیب زمینی ها در این مرحله می توانید کاملا سلیقه ای و با توجه به ذائقه تان پیش روید.

ما در دستور جادویی امروزمان از پودر سیر پودر پاپریکا میزان کمی آویشن و رزماری و روغن زیتون استفاده کردیم شما با توجه به سلیقه خودتان می توانید از ادویه ها و طعم دهنده های دل خواه بهره ببرید.

ترکیب جادویی طعم دهنده را به سیب زمینی های آب پز شده اضافه کنید و به آرامی با هم مخلوط کنید تا تمامی سطح سیب زمینی ها آغشته به مواد طعم دهنده شما گردد.

این کار باعث می گردد تمام اطراف سیب زمینی ها به روغن آغشته گردد و به خوبی درون فر برشته و نرم و لذیذ گردد.

ته سینی فر را با کاغذ روغنی کاور کنید سیب زمینی های طعم دار شده را روی کاغذ روغنی بچینید.

در طبقه سوم فر با دمای 220 درجه با حرارت بالا، منتظر بمانید تا سیب زمینی ها به حد دل خواه شما طلایی رنگ گردد با توجه به درجه حرارت و ابعاد فرهای مختلف در این مرحله دقت لازم را داشته باشید.

با توجه به فر یا تستر یا ماکروویو خودتان مدت زمان را مدیریت کنید تا سیب زمینیها به میزان مطلوب طلایی رنگ و برشته شوند؛ در آخرین مرحله سیب زمینی ها را در ظرف دل خواه بچینید و باز سس های مختلف سرو کنید.

امیدواریم که از دستور امروز کمال استفاده را برده باشید، حتماً این روش پخت سیب زمینی را امتحان کنید علاوه بر این که ارزش غذایی آن حفظ می گردد شما می توانید سیب زمینی را با ادویه های دل خواهتان نوش جان کنید.

شاد و پیروز باشید. آشپز: سمانه زارع

منبع: spendwithpennies

منبع: اُکالا

به "سیب زمینی تنوری، سالم ترین و خوشمزه ترین روش پخت سیب زمینی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیب زمینی تنوری، سالم ترین و خوشمزه ترین روش پخت سیب زمینی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید