محبوب ترین رنگ خودرو چیست؟

به گزارش وبلاگ بانیما، برای دهمین سال متوالی، رنگ سفید به اسم محبوب ترین رنگ برای خودروها در سراسر دنیا معرفی گردید اما برای خودروهای لوکس، مشکی محبوب ترین رنگ در دنیا است.

محبوب ترین رنگ خودرو چیست؟

به گزارش ایسنا به نقل از اتوکار، اکنون حدود 38 درصد کل خودروهای دنیا سفیدرنگ هستند و پس از آن هم رنگ مشکی با سهم 19 درصدی و رنگ خاکستری با سهم 15 درصدی از کل خودروها در دنیا، در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.

در طول سه سال اخیر، این سه رنگ با هم بیش از یک سوم کل رنگ خودروهای دنیا را تشکیل داده اند. با این حال در خصوص خودروهای گران قیمت داستان فرق دارد و مشکی در صدر واقع شده است به گونه ای که در اروپا 62 درصد کل خودروهای لوکس به رنگ مشکی یا خاکستری هستند.

بر مبنای منطقه ای، سفید باز هم محبوب ترین رنگ خودرو در هر سه منطقه دنیا (آسیا- اقیانوسیه، آفریقا، آمریکا) بوده است. در بین کشورهای مختلف هم چین در صدر کشورهای میزبان خودروهای سفیدرنگ واقع شده است و تخمین زده می گردد 57 درصد خودروها در چین سفیدرنگ باشند.

از سوی دیگر رنگ زرد کمترین محبوبیت را در دنیا دارد و حدود پنج درصد کل خودروها به رنگ زرد یا طلایی هستند. آبی با سهم شش درصدی دیگر رنگ خودرو است که محبوبیت کمی در دنیا دارد.

ارزیابی داده های خط فراوری در اروپا نشان می دهد محبوبیت رنگ خاکستری در اروپا رو به افزایش است و نسبت به سال قبل، فراوری خودروهای خاکستری در این قاره بیش از 22 درصد رشد داشته است.

از دلایل اصلی محبوبیت رنگ سفید در بین خریداران می توان به جذب گرمای کمتر در فصل تابستان، احتیاج به شستشوی کمتر در مقایسه با رنگ مشکی و نشان دادن کمتر خط و خش بر روی بدنه اشاره نمود. بعلاوه در بازار خودروهای دست دوم هم رنگ سفید پرتقاضا ترین رنگ دنیا معرفی شده است.

منبع: فرارو

به "محبوب ترین رنگ خودرو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین رنگ خودرو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید