مصطفوی: بازیکنان میلیاردی اند، خود فوتبال 5 ریال نمی ارزد

به گزارش وبلاگ بانیما، محمد قراگزلو،داریوش مصطفوی با حکم مهدی تاج به عضویت کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ درآمد. این موضوع بهانه ای شد برای تازه ترین گفت و گوی ایران ورزشی با رییس سابق فدراسیون؛ البته بازیکن تیم ملی در سال های دور.

مصطفوی: بازیکنان میلیاردی اند، خود فوتبال 5 ریال نمی ارزد

***

داریوش خان مبارک باشد.

- مبارک چی؟ برای سازمان لیگ باید مبارک باشد. برای ما مبارکی ندارد.

به نظر می رسد آقای تاج به شما پست داده تا دیگر از فدراسیونش انتقاد نکنید؟

- نه؛ ما که انتقاد کردیم می گفتیم لیگ مان حرفه ای نبوده و بیخود اسمش را حرفه ای گذاشته اند. اینها را الان هم می گویم. من می گویم توی حرف حرفه ای هستیم اما باشگاه های بزرگ ما استادیوم ندارند و زیرساخت های فوتبال مان حرفه ای نیست. عده ای یک شبه اسم فوتبال را عوض کردند و حرفه ای گذاشتند تا نام شان در تاریخ بماند اما برعکس شد. این تصمیماتی بود که زمان صفایی فراهانی گرفته شد اما ما هیچ چیز نداریم. هرچه داریم آماتوری است و همه امتیازها را به بازیکنان می دهیم.

یعنی این وضعیت را قبول ندارید؟

- من کی هستم که قبول نداشته باشم. مهم آن است که فیفا و ای اف سی قبول ندارند. الان همه چیز در این فوتبال به بازیکن می رسد و خود فوتبال 5 ریال هم نمی ارزد. برای امروزی ها باید بگویم بازیکن ما یک میلیارد می گیرد اما خود فوتبال یک میلیون هم نمی ارزد. فوتبال حرفه ای آن است که آموزش حرفه ای ببیند وگرنه جام آزادگان با لیگ خلیج فارس چقدر فرق نموده؟ تازه این اسم خلیج فارس را هم من گذاشتم به خاطر حس وطن پرستی ام.

خب نسخه شما برای رهایی از این وضعیت چیست؟

- به نظر من دولت باید وارد گردد و وام های بلندمدت به باشگاه ها بدهد تا استادیوم بسازند. باشگاه ها هم از درآمدهایشان این وام ها را برگردانند یا اینکه مربیان مان را هر 6 ماه یک بار به مراکز آموزش در کشورهای صاحب فوتبال مثل انگلیس، اسپانیا، آلمان و ایتالیا بفرستیم چون با کلاس های تئوریک خشک و خالی مربی به جایی نمی رسد.

این مساله با اینکه فدراسیون نهاد مستقلی است و نمی تواند از دولت یاری بگیرد در تناقض نیست؟

- مگر من می گویم دولت به مدیرعامل فلان باشگاه یا بازیکنش پول بدهد؟ من می گویم استادیوم و زمین تمرین بسازند و امکاناتی ایجاد نمایند که بازیکن بعد از یک مسابقه سنگین برود استخر و بدنش به حالت اولیه برگشت داشته باشد. کی گفت دولت یاری نکند؟ با این وضعیت فیفا یقه فوتبال ما را می گیرد. الان می بینید که از سه ماه قبل رییس فدراسیون زمزمه می نماید که لیگ برگزار نمی گردد. فدراسیون چه کار کند؟ اینها دست تاج نیست. باید طوری سیاست هایمان را اتخاذ کنیم که مسئله ای نداشته باشیم و البته یک شبه حرفه ای نشویم.

الان می گویند فقط استادیوم آزادی استاندارد برگزاری لیگ را دارد.

- همان آزادی هم مشکل دارد که استادیوم خانگی کدام تیم است. شاید دوتا تیم بتوانند در یک زمین تمرین نمایند اما وقتی بحث بلیت فروشی و مسابقه پیش می آید نمی گردد یک وزشگاه، استادیوم خانگی دو تیم باشد. الان اصفهان و سپاهان را ببینید. حالا حتما می گویند باز از قلعه نویی تعریف کرد. اما ببینید یک مدیر شکل فوتبال آنجا را عوض کرد. آقای تابش یک مدیر حرفه ای به تمام معناست. او از بچگی مهندسی خوانده؛ هم زیر توپ زده هم به توپ برنامه داده. شرایط تیم های دیگر هم باید آنالیز گردد. همه چیز دست ای اف سی و فیفا است. الان نمی دانم این مشکل ورود خانم ها به استادیوم چقدر به ما مربوط می گردد اما می گویند بهشت زیر پای مادران است در حالی که مادران را به استادیوم راه نمی دهند. ما در قرن بیست و یکم هستیم و مجامع جهانی فوتبال سفت ایستاده اند که این اتفاق بیفتد.

حالا از کی کارتان را آغاز می کنید؟

- قرار است یک برنامه بدهیم و جلسه ای با آقای تاج داشته باشیم.

بعد از چند سال دوباره در فوتبال کار اجرایی خواهید کرد؟

- من هر روز دارم کار اجرایی فوتبال انجام می دهم. فوتبال برای من مثل نفس بود. من به شخصه ریزبه ریز در جریان اتفاقات فوتبال بوده و هستم. خود شما روزنامه ها اسم من را جعبه سیاه فوتبال گذاشتید. جنس من این است و فوتبال توی خونم رفته و فقط وقتی جانم در برود از خونم بیرون خواهد رفت.

منبع: ایران ورزشی

به "مصطفوی: بازیکنان میلیاردی اند، خود فوتبال 5 ریال نمی ارزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفوی: بازیکنان میلیاردی اند، خود فوتبال 5 ریال نمی ارزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید