معاون دانشگاه رازی کرمانشاه: توجه به پژوهش خارج از دیوار دانشگاه جدی نیست

به گزارش وبلاگ بانیما، طی مراسمی از 58 نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه رازی کرمانشاه به مناسبت هفته پژوهش استانی تجلیل شد.

معاون دانشگاه رازی کرمانشاه: توجه به پژوهش خارج از دیوار دانشگاه جدی نیست

به گزارش گروه استان های وبلاگ بانیما، دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه در مراسمی که امروز (15 آذر) با حضور مسئولین دانشگاه رازی برگزار گردید، با بیان اینکه توجه به پژوهش در خارج از دانشگاه جدی نیست، اظهار کرد: پژوهش را می توان همچون یک کالایی دانست که فرآیند عرضه و تقاضا برآن تاثیر گذار است.

وی اضافه کرد: هر مقدار که برای پژوهش تقاضا وجود داشته باشد، مقدار توجه به آن هم بیشتر می گردد که متاسفانه این توجه در خارج از دیوار های دانشگاه وجود ندارد.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی با بیان اینکه دانشگاه ها در بحث عرضه تا به امروز به خوبی عمل نموده اند، گفت: اینکه کشورمان در بحث فراوری علم رتبه های 13 و 14 جهان را دارد، حاکی از آن است که توانسته ایم پژوهش را خوب عرضه کنیم.

وی ادامه داد: علیرغم موفقیت هایی که در بحث عرضه پژوهش داریم، اما در تقاضای آن ضعف هایی وجود دارد که نتیجه این ضعف این می گردد که پژوهشگران ما دستاورد های خود را به کشور های دیگر می فرستند و در آنجا مورد استقبال قرار می گیرد.

ویسی با بیان اینکه کوشش دانشگاه بر این است که پژوهش ها را به سمت احتیاج های واقعی بازار ببرد، عنوان نمود: بر این اساس، طی سال های اخیر این موضوع به ادبیاتی رایج در دانشگاه ها تبدیل شده و شرکت های دانش بنیان، هدفمند شدن انتها نامه ها و تقاضا محور شدن پژوهش ها از جمله نکات مورد توجه در تبدیل شدن دانشگاه ها به دانشگاه های کارآفرین است.

وی به توجه به فناوری در دانشگاه ها طی سال های اخیر هم اشاره نمود و گفت: اخیرا در وزارت علوم معاونت فناوری در حال احیاء است و ما نیز در دانشگاه این رویکرد و سیاست وزارت علوم را در توجه به فناوری در پیش خواهیم گرفت.

معاون پژوهشی دانشگاه رازی ادامه داد: البته توجه به فناوری نباید باعث گردد تا از پژوهش های اصیل و بنیادی دور شویم، بلکه باید بصورت همپا به هر دوی آن ها توجه گردد.

وی در ادامه به شرایط دانشگاه در زمینه نشریات علمی هم اشاره نمود و گفت: یکی از ضعف های ما در گذشته در بحث نشریات علمی بود و طی یکسال اخیر روی این موضوع کار کردیم و تعداد نشریات دانشگاه را از شش نشریه به عدد 19 رساندیم که از این تعداد هفت نشریه رتبه علمی دارند.

به گفته این مسئول، طبق هدفگذاری اجرا شده تعداد نشریات دانشگاه رازی باید به عدد 25 افزایش یابد.

ویسی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود 29 پژوهشگر پسادکتری با حمایت اقتصادی دانشگاه مشغول به پژوهش در حوزه های مختلف هستند، عنوان نمود: تا سال های گذشته تعداد پژوهشگران پسادکتری ما تنها سه نفر بودند.

معاون آموزشی دانشگاه رازی در انتها از حمایت های این دانشگاه از پژوهشگران در حوزه های مختلف خبرداد و گفت: این حمایت ها در حوزه های اقتصادی و تجهیزات، آزمایشگاه و ... است.

در انتها این مراسم از 58 نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه رازی تجلیل شد که در این میان دکتر علی اکبر زینتی زاده، دکتر سیروس زین الدینی، دکتر مجتبی شمسی پور، دکتر نادر نادری و دکتر شیرین زردشتیان به عنوان پژوهشگران برگزیده و دکتر صحبت بهرامی نژاد و دکتر علی اکبر زینتی زاده به عنوان فناوران برگزیده معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "معاون دانشگاه رازی کرمانشاه: توجه به پژوهش خارج از دیوار دانشگاه جدی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون دانشگاه رازی کرمانشاه: توجه به پژوهش خارج از دیوار دانشگاه جدی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید