تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان در آموزش حضوری در نظر گرفتیم

به گزارش وبلاگ بانیما، معاون آموزشی وزارت علوم گفت: برای از سرگیری آموزش حضوری، تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا شرایط حضور در کلاس های درس برای همه دانشجویان فراهم گردد.

تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان در آموزش حضوری در نظر گرفتیم

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ بانیما به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، نشست سراسری رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی صبح امروز با دو موضوع از سرگیری آموزش حضوری و راهکارهای اجرایی کردن شعار سال، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید.

قاسم عمو عابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم در این نشست با تأکید بر ضرورت ازسرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: برای اینکه این مهم برای عموم دانشجویان فراهم گردد و عموم دانشجویان بتوانند از آموزش حضوری بهره مند شوند، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است. از جمله اینکه امکان حذف و اضافه برای دانشجویانی که به هر دلیلی امکان حضور ندارند، فراهم باشد.

وی اضافه کرد: بعلاوه شرایطی فراهم می گردد که دانشجویانی که در واحدهای خودگردان هستند، در صورت احتیاج بتوانند از واحدهای دیگر دانشگاه یا به صورت مهمان در تک درس در شهرهای محل سکونت خود استفاده نمایند.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه تکنولوژی های نوین مبحث آموزش را متحول نموده است، گفت: در شرایط همه گیری کرونا، علی رغم سختی هایی که داشت، ظرفیت بسیار خوبی در آموزش های الکترونیکی ایجاد شد که باید این مزیت را در شرایط آموزش حضوری نیز حفظ و برای ارتقا آن کوشش کرد.

عموعابدینی ادامه داد: ارتباط مجازی و برخط دانشجویان با اساتید در خارج از ساعات آموزشی و فراهم بودن شرایط برای بهره مندی همه دانشجویان در نقاط مختلف کشور از آموزش اساتید برجسته از جمله مزیت های آموزش الکترونیکی است که باید حفظ شده و استمرار داشته باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: آئین نامه نو آموزشی تدوین شده است که ظرف روزهای آینده به دانشگاه ها ابلاغ می گردد و انتظار می رود همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در تسریع اجرای آن اهتمام داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان در آموزش حضوری در نظر گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان در آموزش حضوری در نظر گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید