واشنگتن مرکز دروغ پراکنی درباره روسیه است

به گزارش وبلاگ بانیما، آنتونوف گفت: واشنگتن به مرکز دروغ پردازی درباره روسیه تبدیل شده و 90 درصد از اطلاعات منتشره در مطبوعات آمریکایی درباره این کشور منفی است، در حالی که چنین رویکردی غیرواقع بینانه و حتی خطرناک است.

واشنگتن مرکز دروغ پراکنی درباره روسیه است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بانیما، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو نوشت: آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده معتقد است که تمرکز به روی دروغ پردازی درباره روسیه در واشنگتن، از هر جای دیگری بیشتر است. به گفته وی، پوشش خبری درباره روسیه در مطبوعات آمریکایی بشدت جنبه مغرضانه و غیرواقعی به خود گرفته است.

وی در نشست جوانان روس زبان در نیویورک گفت: احتمالاً در هیچیک از پایتخت های دنیا، به اندازه واشنگتن، بیشترن اطلاعات دروغ درباره روسیه و سیاست خارجی این کشور منتشر نمی گردد. در نیمه نخست امسال در رسانه های معتبر آمریکایی از 12.5 هزار مطلبی که درباره روسیه منتشر شده، 90 درصد آن ها منفی و تنها 2 درصد مثبت بوده است.

آنتونوف سیاست مبتنی بر اصل بازدارندگی روسیه را رویکردی غیر واقع بینانه و خطرناک ارزیابی نموده و افزود: در فضای اطلاعاتی آمریکا غالباً شنیده می گردد که روسیه، خطرناک ترین و غیرقابل پیش بینی ترین دشمن است که باید از هر راه ممکن مهار گردد. بعید است بتوان چنین برخوردی را دور اندیشی نامید. این رویکرد غیرواقع بینانه و حتی برای نقش مشخص کننده دو کشور در دنیا خطرناک است.

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد که چنین رویکرد یک جانبه ای تنها به روابط دو کشور آسیب می رساند، به همین دلیل روسیه باید به دنبال یک دیدگاه واقع بینانه و بی طرفانه نزد آمریکایی ها باشد.

آنتونوف افزود: می خواهم تاکید کنم که در سیاست روسیه هیچ ضدیتی با آمریکا وجود ندارد. ما تا جایی که طرف آمریکایی آمادگی داشته باشد، حاضر به همکاری سازنده با این کشور هستیم. آنچه ما به دنبال آن هستیم، روابطی همراه با احترام به منافع ما و تبادل نظر های صادقانه و برابر است.

سفیر روسیه در ماه اکتبر گذشته نیز سیاستمداران آمریکایی را به داشتن تمایل برای در مقابل یکدیگر قرار دادن مردم آمریکا و روسیه متهم نموده بود.

علاوه بر این، سفارت روسیه در واشنگتن نیز در واکنش به اعلام وزارت امور خارجه آمریکا درباره تصویب اقدامات جدید درباره عوامل خارجی در شورای فدراسیون (سنای) روسیه، از دولت ایالات متحده خواست تا در امور داخلی روسیه دخالت نکند.

در مطلبی که در توییتر سفارت روسیه منتشر گشت، تاکید شده: دولت فدراسیون روسیه از طرف آمریکایی می خواهد تا دخالت در امور داخلی این کشور را متوقف کند.

سفارت روسیه همچنین یادآور شد: از زمان بازداشت ماریا بوتینا (تبعه روس) به اتهام جاسوسی در آمریکا، هیچیک از شهروندان روسی ساکن ایالات متحده نمی تواند خود را در امنیت احساس نموده و از آزادی بیان برخوردار باشند.

گفتنی است شورای فدراسیون (سنای) روسیه به تازگی تصویب قانونی را مورد تایید قرار داده که اجازه می دهد افرادی که از خارج تامین اقتصادی شوند را عوامل خارجی بشناسد.

روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این کشور نگران تصویب قانون مربوط به عوامل خارجی در روسیه است و از مقامات مسکو انتظار می رود تا به تعهدات خود در تامین آزادی بیان پایبند باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واشنگتن مرکز دروغ پراکنی درباره روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن مرکز دروغ پراکنی درباره روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید