ورود سازمان بازرسی به عملکرد صندوق ذخیره کارکنان شهرداری، در سال 96 حدود 140 میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم

به گزارش وبلاگ بانیما، مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران گفت: نحوه انعقاد قراردادها و شفاف نبودن مباحث اقتصادی باعث ورود سازمان بازرسی به عملکرد موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری شد.

ورود سازمان بازرسی به عملکرد صندوق ذخیره کارکنان شهرداری، در سال 96 حدود 140 میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ بانیما، محمد قائمی امیری در نشست خبری آنالیز عملکرد صندوق ذخیره کارکنان شهرداری که صبح امروز در محل این صندوق برگزار گردید، اظهار کرد: این مجموعه در سال 87 به عنوان یک موسسه خصوصی غیرانتفاعی به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید. ارتباط صندوق با شهرداری بر اساس رابطه هیئت امنای 11 نفره است که از سوی شهردار به عنوان نمایندگان مجموعه شهرداری انتخاب می شوند.

وی با اشاره به این مطلب که در سال 87 صندوق 38 هزار عضو داشت و در حال حاضر این اعضا به 65 هزار عضو رسیده است، گفت: ورودی صندوق بر اساس 3 درصد حقوق پرسنل و 3 درصدی پرداختی از طرف سازمان است و هر زمانی که عضو صندوق بازنشسته و یا قطع همکاری با شهرداری انجام دهد 6 درصد اولیه به همراه عملکرد صندوق در طول سال ها پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران اضافه نمود: صندوق دارای 7 شرکت کنترلی با 100 درصد سهام (فعالیت 5 شرکت متوقف شده)، 5 شرکت نیمه کنترلی که 3 شرکت با بانک شهر مرتبط بوده و 15 تا 20 درصد سهام بانک شهر را در اختیار دارد. همچنین 3 شرکت سرمایه پذیر غیرکنترلی از هلدینگ صندوق است که بیش از 5 درصد از سهام آنها را در اختیار دارد.

قائمی امیری در مورد شرایط دارایی بدهی سال 96 صندوق اظهار کرد: در سرانجام سال اقتصادی 96 صندوق دارای یک هزار و 100 میلیارد تومان دارایی و یک هزار و 233 میلیارد تومان بدهی بود که در این میان 140 میلیارد تومان زیان انباشته وجود داشت.

وی در ارتباط با علت زیان انباشته در سال 96 گفت: سرمایه گذاری غیرمتوازن از مهم ترین علت های این زیان انباشته بود که در این میان 70 درصد دارایی های صندوق در یک پروژه تجاری در جزیره کیش (ساینا) بود.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران توضیح داد: با توجه به نحوه انعقاد قرارداد و موارد دیگر سازمان بازرسی ورود نموده و نتیجه آن این بود که فعالیت صندوق برای سرمایه گذاری جدید با تعلیق روبرو شد و از صندوق خواسته تا به منظور آنالیز سرمایه گذاری ها کمیته صیانت تشکیل گردد.

قائمی امیری با بیان اینکه برای تداوم فعالیت صندوق، ساماندهی فعالیت ها لازم بود، گفت: تعدیل 55 درصدی کارکنان پس از سال 96، توقف فعالیت 5 شرکت غیرکنترلی، تفاهم جدید بر سر پروژه ساینا کیش با هدف کاهش مخاطرات سرمایه گذاری از مهم ترین فعالیت ها در راستای شفاف سازی صندوق بود.

وی اضافه نمود: از سال 96 تا سال 98 فعالیت های اقتصادی به گونه ای بود که صورت های اقتصادی در سرانجام سال 97 شفاف در سال 98 به تایید حسابرس رسید و در نهایت زیان 140 میلیاردی سال 96 به سود انباشته 3 میلیارد و 700 میلیون تومان در سرانجام سال اقتصادی 98 رسیده است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در سرانجام به اولویت اصلی صندوق در پرداخت سپرده اعضا اشاره نمود و گفت: از دو سال و نیم گذشته صف انتظار پرداخت سپرده ها از 6 تا 8 ماه به یک ماه و نیم کاهش یافته است و متنوع شدن سرمایه گذاری ها باعث شد تا دارایی های صندوق اکنون بیش از بدهی های آن گردد.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ورود سازمان بازرسی به عملکرد صندوق ذخیره کارکنان شهرداری، در سال 96 حدود 140 میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سازمان بازرسی به عملکرد صندوق ذخیره کارکنان شهرداری، در سال 96 حدود 140 میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید