ویرایش جدید روزنامه حزب خران منتشر شد

به گزارش وبلاگ بانیما، ویرایش جدید روزنامه حزب خران نوشته سیدفرید قاسمی منتشر شد.

ویرایش جدید روزنامه حزب خران منتشر شد

به گزارش وبلاگ بانیما، چاپ پنجم و ویرایش دوم این کتاب با افزوده های نو در 500 نسخه و با قیمت 40 هزار تومان توسط نشر امرود منتشر شده است.

در بخشی از درآمد کتاب روزنامه حزب خران آمده است: باشگاه خران سال 1321 از طریق گروهی خوش ذوق در کرمانشاه تاسیس شد. سال 1326 نشریه توفیق این سوژه را دستمایه کار خود قرار داد و یکباره این تشکل محلی به یک حزب ملی بدل شد که با اُفت و خیز از امرداد 1326 تا امرداد 1332، اعضای حزب به فعالیت می پرداختند. به دلیل توقیف توفیق و مسائل سیاسی کشور، دفتر دوره اول حیات این حزب در امرداد 1332 بسته شد تا این که سال 1346 به همت گردانندگان مجله توفیق، حزب خران حیات دوباره یافت و روزنامه حزب خران از 14 شهریور 1346 تا 7 تیر 1350 (توفیق، س 50، ش 15، 7 تیر 1350) دوام آورد.

درباره حزب ها و گروه هایی که در تاریخ معاصر ایران تشکیل شده اند ده ها کتاب و صدها مقاله و رساله نگاشته اند. نام حزب خران اما در هیچ یک از این پژوهش ها - جز یک اثر - دیده نمی گردد! برای این که نام حزب خران از دفتر زمانه محو نگردد ضرورت داشت، دفتری مستقل درباره این حزب و روزنامه اش انتشار یابد، آن چه پیش رو دارید در پاسخ به این ضرورت است!

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ویرایش جدید روزنامه حزب خران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویرایش جدید روزنامه حزب خران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید