پارک و موزه صلح هیروشیما ، عکس

به گزارش وبلاگ بانیما، پارک یادبود صلح هیروشیما، یکی از برجسته ترین نقاط دیدنی شهر به تعداد می رود. حتی بازدیدکنندگانی که در پی آن نیستند هم ناگاه خود را روبه روی پارکی عظیم با 120,000 متر مربع مساحت می یابند. درختان، چمن ها و مسیرهای پیاده روی داخل پارک در تضاد قابل توجهی نسبت به مرکز شهر هستند.

پارک و موزه صلح هیروشیما ، عکس

قبل از انفجار بمب، محلی که امروزه پارک صلح را در آن می یابید، قلب سیاسی و تجاری شهر بود. به همین دلیل هم هدف انتخابی خلبان بمب افکن واقع شد. چهار سال پس از انداختن بمب، تصمیم بر آن بود که منطقه دوباره توسعه نیابد اما به جای آن، تبدیل به پارکی برای یادبود حادثه گردد. یکی از اصلی ترین بخش هایی که در پارک شکل گرفت، موزه یادمان صلح است که از دو ساختمان تشکیل می گردد. در این موزه تاریخ هیروشیما و حادثه بمب هسته ای مورد آنالیز قرار می گیرد. البته توجه اصلی بر روی رویدادهای 6 آگوست است: انداختن بمب و نتایج آن در درد و رنج بشریت. جزئیات به نمایش در آمده بسیار غم انگیز و دردآور هستند، اما مدام یادآوری می نمایند که باید قدر صلح را دانست.

ساختمانی که در این پارک تحت اسم گنبد A-Bomb وجود دارد، بقایای تالار توسعه صنعتی استانی سابق است. این بنا در گذشته به اسم مکانی برای توسعه صنعت های هیروشیما مورد استفاده قرار می گرفت. زمانی که بمب منفجر شد این ساختمان جزو معدود سازه هایی بود که توانست سر پا بایستد و تا به امروز هم باقی بماند. این بنا که جزو میراث جهانی یونسکو به تعداد می رود پیوندی دردناک به گذشته تکرار نشدنی هیروشیما به شمار میرود. بین این سازه و موزه هیروشیما گورستانی نمادین برای قربانیان انفجار هسته ای ساخته شده است. این گور خالی از یک مقبره طاق دار برای کسانی که به خاطر انفجار بمب و یا تشعشعات بعدی آن کشته شدند تشکیل می گردد. در زیر طاق سنگی وجود دارد که نام تمامی این قربانیان روی آن حک شده و مجموع آن ها از 220,000 نفر هم تجاوز می نماید.

هر ساله در روز سالگرد بمب، مراسمی در پارک برپا می گردد. در این مراسم بعد از سخنرانی ها حلقه های گل بر روی گور نمادین قرار گرفته و در ساعت 8:15 صبح، یعنی زمان دقیق انفجار همگی یک دقیقه سکوت می نمایند. بعد از این فعالیت های دیگری هم در طول روز صورت می گیرند و بسیاری از کارمندان برای یاری و هدایت بازدیدنمایندگان خارجی استخدام می شوند. بازدید از موزه از ساعت 8:30 تا 18 امکان پذیر بوده و 30 دقیقه قبل از خاتمه ساعت کاری فروش بلیط به خاتمه می رسد. هزینه ورودی 200 ین خواهد بود. این موزه 30 و 31 دسامبر بسته است.

منبع: گردشبان

به "پارک و موزه صلح هیروشیما ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک و موزه صلح هیروشیما ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید