خروش فعالان محیط زیست در لندن برای نهمین روز متوالی

به گزارش وبلاگ بانیما، لندن - خبرنگاران - هزاران نفر از فعالان محیط زیست که طی هفته گذشته با برگزاری تجمعات اعتراضی در چندین نقطه از پایتخت انگلیس اختلال گسترده ای را در نظم شهر ایجاد نموده و میلیون ها پوند به اقتصاد این کشور خسارت زده اند، در نهمین روز از شروع این جنبش اعتراضی، در خیابان های لندن دست به راهپیمایی زدند.

خروش فعالان محیط زیست در لندن برای نهمین روز متوالی

به گزارش وبلاگ بانیما، تظاهر نمایندگان ساعت 10 صبح امروز(سه شبه) به وقت محلی از مقابل میدان مشهور ماربل مارچ به سمت مجلس راهپیمایی نموده و میخواهد تا دعوت نامه شرکت در نشست مردمی بحران آب و هوایی را به نمایندگان مجلس که امروز پس از خاتمه تعطیلات عید پاک به محل کار خود برمی گردند تحویل دهند.

گرتا تونبرگ دانش آموز 16 ساله سوئدی نیز که به برجسته ترین چهره دنیای مبارزه برای حفظ محیط زیست تبدیل شده و برای شرکت در تجمع اعتراضی به لندن سفر نموده، قرار است با جرمی کوربین رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس دیدار کند و این نامه را تحویل دهد.

وی هفته گذشته هم در تظاهرات مشابهی در ایتالیا شرکت و سپس با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا ملاقات کرد.

او دو سال پیش برای اولین بار در اعتراض به تغییرات اقلیمی، در مقابل مجلس سوئد تحصن کرد و پس از آن گفته می گردد هر هفته نزدیک به 70 هزار دانش آموز در سراسر دنیا در اعتراض به همین مساله دست به تظاهرات می زنند.

تونبرگ امروز در گفت وگو با شبکه رادیویی بی.بی.سی 4 گفت: وضعیت آب و هوایی به مرحله بحران رسیده و برای توقف آن نباید از هر کاری فروگذار بود. وی اضافه کرد: بحران اقلیمی دهه ها مورد کم توجهی قرار گرفته است و دولتمردان از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی نموده اند. اما ما مبارزه برای آینده ای بهتر و حفاظت از این سیاره را ادامه خواهیم داد.

این فعال نوجوان محیط زیست، بحران آب وهوایی را به خانه ای توصیف کرد که در آتش می سوزد و در این شرایط مجالی برای مذاکره وجود ندارد.

وی به دولتمردان توصیه کرد تا به هشدارهای دانشمندان توجه نمایند و این بحران را جدی بگیرند.

در همین حال، پلیس لندن تدابیر ویژه ای را برای جلوگیری از ورود تظاهرات نمایندگان به داخل ساختمان مجلس در نظر گرفته است.

تعدادی از معترضان دو هفته پیش در آستانه برگزاری رأی گیری نمایندگان مجلس عوام درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا وارد ساختمان مجلس شده و نظم جلسه را به هم زدند.

پلیس به معترضان فرصت داده تا خاتمه نیمه شب به تظاهرات خود خاتمه دهند.

این نهاد امنیتی با 200 نیروی کمکی از پاسگاه های شهرهای اطراف لندن، طی هفته گذشته در کوشش بوده تا تظاهرات را به یک نقطه محدود و از گسترش بی نظمی در شهر جلوگیری کند، اما تاکنون پیروز نشده است.

بر اساس آخرین گزارش ها تاکنون یک هزار و 65 تن به اتهام ایجاد بی نظمی در شهر، اخلال درحرکت مترو، شکستن شیشه دفتر مرکزی شرکت نفتی شل و ایجاد راه بندان دستگیرشده اند.

گروه قیام علیه انقراض به عنوان برگزارنماینده اصلی و رهبری این تظاهرات سه درخواست اصلی دارد: از دولت می خواهد که درباره تغییرات آب و هوایی حقیقت را بگوید؛ سطح آلایندگی های ناشی از گاز سمی دی اکسید کربن تا سال 2025 میلادی به صفر برساند و یک گروه از شهروندان نیز بر این فرآیند نظارت کند.

آنها می گویند که تا رسیدن به درخواست های خود دست از تظاهرات نداشته و هشدار داده اند اگر دولت درخواست آن ها را اجابت نکند، دامنه تظاهرات خود را گسترش خواهند داد.

صدها تن از معترضان دیشب وارد موزه تاریخ طبیعی لندن شده و به نشان اعتراض کف ساختمان دراز کشیدند. پلیس پس از نیم ساعت پیروز شد تا آن ها را از ساختمان موزه خارج کند.

کرسیدا دیک رئیس پلیس لندن تظاهرات اخیر را یک اخلال عذاب آور خوانده و می گوید: در طول 36 سال خدمت در اداره پلیس، سابقه نداشته که تنها در یک عملیات صدها تن بازداشت شوند. این نشان می دهد که ما تا چه اندازه مصمم هستیم اما این وضعیت روی توان ما تأثیر گذاشته و برای بسیاری از مردم لندن عذاب آور بوده است.

دولت انگلیس تاکنون واکنشی به این حرکت اعتراضی نشان نداده و دورنمایی از خاتمه این نافرمانی مدنی وجود ندارد.

اروپام ** هـ ن ** 1071

منبع: ایرنا

به "خروش فعالان محیط زیست در لندن برای نهمین روز متوالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروش فعالان محیط زیست در لندن برای نهمین روز متوالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید