گزارش گرانفروشی مرغ به ناظران، گران تر از 11 هزار و 500 تومان نخرید

به گزارش وبلاگ بانیما، مدیرکل تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی گفت که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ باید حداکثر 11 هزار و 500 تومان قیمت داشته باشد و اگر مردم با قیمت هایی بیشتر از این نرخ روبرو شدند، باید آن را به اطلاع دستگاه های نظارتی برسانند تا برخورد لازم با آن ها صورت گیرد.

گزارش گرانفروشی مرغ به ناظران، گران تر از 11 هزار و 500 تومان نخرید

مسعود بصیری در گفت وگو با وبلاگ بانیما، اظهار کرد: قیمت مصوب برای هر کیلوگرم گوشت مرغ بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار 11 هزار و 500 تومان است، بنابراین مردم به هنگام مشاهده گرانفروشی و سودجویی فروشندگان آن را به دستگاه های نظارتی همچون سامانه 124 سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر متولیان نظارت بر بازار، گزارش دهند تا با آن ها برخورد گردد.

وی اضافه نمود: وزارت جهاد کشاورزی تنها وظیفه تأمین این اقلام را بر عهده دارد و ناظران این دستگاه ها وظیفه کنترل قیمت ها را بر عهده دارند چرا که قیمت ها مصوب کارگروه ستاد تنظیم بازار بوده و ابلاغ شده است؛ بنابراین همه وظیفه دارند آن را اجرا نمایند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ مسئله ای در زمینه تأمین کالا برای تنظیم بازار وجود ندارد، ادامه داد: ظرفیت فراوری سه میلیون تن گوشت مرغ در کشور وجود دارد و در این میان به حدود دو میلیون تن از این محصول پروتئینی برای تأمین احتیاج داخلی احتیاج داریم.

بصیری توضیح داد: نوسانات ارزی و مسائل ناشی از تحریم های اخیر سبب شد تا مدتی در نقل و انتقال ارز به مشکل برخورد کنیم اما هم اکنون این مسئله تا حد بسیاری رفع و روند کاهش قیمت مرغ شروع شده است. بنابراین امیدواریم تا پس از تعطیلات نوروزی کاهش قیمت ادامه داشته باشد و در آن موقع به نقطه مطلوب خود برسد. اخیراً ستاد تنظیم بازار حجمی را برای واردات گوشت مرغ مشخص نموده تا از این محل نیز بتواند بازار را بهتر کنترل کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گزارش گرانفروشی مرغ به ناظران، گران تر از 11 هزار و 500 تومان نخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش گرانفروشی مرغ به ناظران، گران تر از 11 هزار و 500 تومان نخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید