25 هزار دانش آموز اهری در 375 مدرسه شهری و روستایی تحصیل می نمایند

به گزارش وبلاگ بانیما، قادر رمضان پور ظهر امروز یکشنبه در آیین بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در مدرسه دخترانه فرزانگان اهر برگزار گردید، با اشاره به اینکه 24 هزار و 933 دانش آموز در 375 واحد آموزشی شهری و روستایی مشغول به تحصیل شدند، گفت: دانش آموزان در یک هزار و 247 کلاس درس در سال تحصیلی 97 – 98 به تحصیلات می پردازند.

25 هزار دانش آموز اهری در 375 مدرسه شهری و روستایی تحصیل می نمایند

وی افزود: آموزش و پرورش اهر یک هزار و 825 معلم و عوامل اجرایی شاغل دارد که جریان تعلیم و تربیت منطقه را اداره می نمایند و امروز می توانیم ادعا کنیم حتی یک مورد کلاس درس نداریم که معلم نداشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان اینکه کلاس هایی که یک نفر هم دانش آموز دارد برای آن هم معلم در نظر گرفته ایم، گفت: در بحث راهنمایی تحصیلی حدود 43.5 درصد دانش آموزان پایه دهم در هنرستان ها و 56.5 درصد دانش آموزان در دبیرستان های شاخه نظری مشغول به تحصیل گردیده اند.

رمضان پور افزود: در نظر آماری در بحث راهنمایی تحصیلی دانش آموزان به هنرستان ها، آموزش و پرورش اهر عملکردی بالاتر از میانگین استانی دارد در حالی که راهنمایی دانش آموزان به هنرستان ها در استان 36 درصد است ولی در توزیع متوازن بین رشته ای در شاخه نظری به خاطر اصرار اولیاء و عدم همکاری آنان وضعیت رضایت بخشی نداشتیم.

وی توضیح داد: در شاخه نظری 16 درصد دانش آموزان در رشته ریاضی، 28 درصد در رشته علوم انسانی و 56 درصد به رشته علوم تجربی راهنمایی گردیده اند.

مدیر آموزش و پرورش اهر، کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری را برآیند کیفیت آموزشی هر منطقه از نظر آموزشی بیان کرد و گفت: 23 نفر از دانش آموزان اهری توانستند در کنکور سراسری سال 97 رتبه های زیر 1000 را کسب کردند و امیدواریم با همت همکاران و دانش آموزان بتوانیم وضعیت رتبه ای را در کنکور سال 98 ارتقاء ببخشیم.

رمضان پور با تأکید بر اینکه علی رغم کوشش هایی که برای سامان دهی فضاهای آموزشی با برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز گردیده اما کمبودهایی نیز همچنان وجود دارد، ابراز داشت: نیمه تمام بودن باشگاه فرهنگیان، تخریبی بودن ساختمان پژوهش سرای دانش آموزی، دو نوبته بودن اکثر مدارس شهری، کانکسی بودن برخی از مدارس روستایی، کمبود فضای کارگاهی و امکاناتی هنرستان ها از جمله مسائل آموزش و پرورش اهر است.

وی با اشاره به این که کتب درسی سال تحصیلی 97 – 98 به موقع در بین دانش آموزان توزیع گردیده است، اعلام کرد: بیش از 226 عنوان کتب درسی به تعداد 14 هزار و 20 جلد کتاب در بین هنرستان های شهرستان اهر توزیع نموده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "25 هزار دانش آموز اهری در 375 مدرسه شهری و روستایی تحصیل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 هزار دانش آموز اهری در 375 مدرسه شهری و روستایی تحصیل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید