5 دمنوشی که اثرات آلودگی هوا را خنثی می نمایند ، معجزه سم زدایی بدن با شیرین بیان

به گزارش وبلاگ بانیما، ذرات معلق و سایر آلاینده ها با تنفس هوای آلوده وارد ریه ها و موجب التهاب می گردد، برای کاهش این اثرات می توان از دمنوش های مفید استفاده کرد. در این مطلب 5 دمنوشی را معرفی می کنیم که اثرات آلودگی هوا را خنثی می نمایند.

5 دمنوشی که اثرات آلودگی هوا را خنثی می نمایند ، معجزه سم زدایی بدن با شیرین بیان

به گزارش وبلاگ بانیما، مصرف بعضی دمنوش ها باعث کاهش این اثرات آلودگی هوا می گردد. در زیر بعضی به بعضی از این دمنوش ها اشاره می کنیم:

آویشن

مصرف آن از بروز مسائل تنفسی، به ویژه در مبتلایان به آسم و برونشیت مزمن جلوگیری می نماید. برای تهیه دمنوش آویشن مقداری برگ آویشن و یک عدد لیمو عمانی را در آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود پانزده دقیقه دم بکشد، سپس آن را در فنجان بریزید و بعد از شیرین کردن با کمی نبات و یا عسل روزی دو بار میل کنید.

گل گاو زبان و سنبل الطیب

برای پرفشاری خون مفید است. سه قاشق غذاخوری گل گاو زبان، یک قاشق غذاخوری سنبل الطیب، یک عدد لیمو عمانی و یک تکه نبات را در دو لیوان آب جوش بریزید تا نیم ساعت بجوشد و سپس میل کنید. مصرف روزانه یک تا دو فنجان از این دمنوش هم آرامش بخش است و استرس را از بین می برد و هم از بروز گرفتگی عروق قلب و سکته، به ویژه در هوای آلوده پیش گیری می نماید.

سرخارگل

گیاه سرخارگل یکی از برترین گیاهان برای پاک سازی بدن و خون از سموم ناشی از آلودگی های محیطی، به خصوص آلودگی هوا به شمار میرود. برای تهیه دمنوش سرخارگل مقداری از این گیاه را به مدت نوزده دقیقه بجوشانید و روزی دو تا سه لیوان این دمنوش را با عسل مصرف کنید.

ریشه شیرین بیان

شیرین بیان مانند ختمی و میخک در بسیاری از فرهنگ ها برای پاک سازی بدن استفاده می گردد؛ مثلاً در چین این گیاه را سم زدای بزرگ می نامند. مقداری از این گیاه را دم نموده و روزی دو تا سه مرتبه مصرف کنید. علاوه بر شیرین بیان، مصرف گیاهان و میوه های دیگر مانند گشنیز تازه و سیب موجب سم زدایی بدن می گردد. از گیاهانی بهره ببرید که باعث تعریق بدن گردد؛ مثلاً زنجبیل یا بومادران دم کنید و روزی یک تا دو فنجان میل کنید. دمنوش گل رز نیز به دفع سموم بدن یاری می نماید.

گل ساعتی

گل ساعتی دارای فواید شگفت انگیز و ضد اضطراب است. این داروی گیاهی ممکن است باعث خواب آلودگی گردد. دمنوش گل ساعتی را می توان با دم کردن یک قاشق سوپ خوری از آن در یک فنجان آب جوش تهیه کرد. اجازه دهید این مخلوط حدود ده دقیقه بماند و آن را قبل از خواب بنوشید تا خواب آرامی داشته باشید.

  • ویتامین هایی که اثرات آلودگی هوا را ضربه فنی می نمایند
منبع: همشهری آنلاین

به "5 دمنوشی که اثرات آلودگی هوا را خنثی می نمایند ، معجزه سم زدایی بدن با شیرین بیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دمنوشی که اثرات آلودگی هوا را خنثی می نمایند ، معجزه سم زدایی بدن با شیرین بیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید