بازار خدمات نانویی 130 درصد رشد کرد

به گزارش وبلاگ بانیما به نقل از معاونت علمی و فناوری، محصولات فناوری نانو ایران به طور کلی در سه گروه کالا، خدمات و تجهیزات دسته بندی می شوند. فناوری که شاخص موج چهارم انقلاب صنعتی می خوانندش و همه عرصه های علمی را تحت تاثیر قرار داده است. این فناوری همه فن حریف فرایند رو به رشدی را طی نموده است و هر روز شاهد افزایش کاربردهای آن در صنایع مختلف هستیم.

بازار خدمات نانویی 130 درصد رشد کرد

بازار این فناوری در جهان داغ و پرمشتری است. در ایران هم این محصولات در سه گروه کالا، خدمات و تجهیزات دسته بندی می شوند. گزارش ها نشان می دهد که بیشترین حجم بازار نانو، معادل 96 درصد، متعلق به کالاها است. بخش خدمات هم طی یک سال اخیر نزدیک به 130 درصد رشد داشته و از 443 میلیارد ریال به 1 هزار و 15 میلیارد ریال رسیده است.

فروش تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی فناوری نانو هم با وجود تحریم ها و کمبود منابع اقتصادی و حمایتی با افزایش 48 درصدی همراه بوده است. بیش از 55 درصد از حجم بازار کالاهای فناوری نانو به حوزه ساخت و ساز تعلق دارد. محصولاتی چون شیرآلات، شیشه های کم گسیل، بتن سبک، انواع کف پوش و انواع کاشی و گرانیت آنتی با کتریال.

صنایع اپتوالکترونیک هم در رتبه بعدی ایستاده و حدود 12 درصد از بازار کالاهای نانو ایران ساخت را به خود اختصاص داده است. محصولات حوزه خودرو، نفت و گاز، نساجی و پلیمر و کامپوزیت با سهم بین 9.2 تا 5.2 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

شیرآلات بهداشتی و خانگی به علت گستردگی بازار مصرف، حجم بالای فراوری و بعلاوه کاربرد خوب تجهیزات لایه نشانی PVD در این صنعت، حجم بالایی از محصولات نانوی حوزه ساختمان (عددی بیش از 70 درصد) را به خود اختصاص داده ند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بازار خدمات نانویی 130 درصد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار خدمات نانویی 130 درصد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید